Gemeente Apeldoorn

| | |Middelen | | |

|                      |                            | |            |       |
|                                                   | |            |       |
|                                                   | |            |       |
|Pers info                                          | |                     |
|                                                   | |                     |
|                                                   | |                     |
|                                                   | |                     |
|                      |                            | |Telefoon (055) 580 28|
|                      |                            | |11                   |
|                      |                     |      | |                     |
|Auteur                |Datum                       | |Telefax (055) 580 11 |
|                      |                            | |55                   |
|Martine van Grinsven  |18-01-2008                  | |                     |
|Nummer                |                            | |                     |
|08                    |                            | |                     |
|                      |                            | |                     |
|                      |                            | |                     |
Overdracht sociale zaken van Brummen naar Apeldoorn

Wethouders ondertekenen uitbestedingscontract

Op 22 januari a.s. ondertekenen de wethouders G. van Klinken (Brummen) en H. Wegman (Apeldoorn) de overeenkomst voor de uitbesteding van werkzaamheden van de gemeentelijke sociale dienst van Brummen. Dit gebeurt om 16.30 uur in de Molenzaal van café-restaurant De Korenmolen in Eerbeek. Beide wethouders voeren na de ondertekening nog kort het woord. Aansluitend is er dan een informele bijeenkomst met een aantal genodigden. U bent van harte welkom hierbij aanwezig te zijn. Uiteraard is het mogelijk om van de ondertekening een foto te maken.

Voorafgaand aan de ondertekening brengen beide wethouders nog een bezoek aan een cliënt in Eerbeek. Dit om formeel een aftrap te geven voor de kennismakingsgesprekken. Medewerkers van de gemeente Apeldoorn gaan namelijk in de loop van 2008 kennismakingsgesprekken voeren bij alle klanten uit de gemeente Brummen.

Achtergrond

Per 1 januari 2008 heeft de gemeente Brummen de uitvoering van de Wet werk en bijstand (Wwb), de wet Inkomensvoorziening Oudere en gedeeltelijk Arbeidsongeschikte Werknemers (Ioaw) en de wet Inkomensvoorziening Oudere en gedeeltelijk Arbeidsongeschikte Zelfstandigen (IOAZ) overgedragen aan de gemeente Apeldoorn. Zowel de Langdurigheidstoeslag als de minimaregeling voor tegemoetkoming in kosten Diftar, Rioolrechten en Sociaal Culturele activiteiten worden in Apeldoorn uitgevoerd vanaf 1 januari 2008.

De gemeente Apeldoorn gaat in de loop van 2008 persoonlijk bij klanten langs om kennis te maken en informatie te geven over de werkwijze in Apeldoorn. Vanaf 1 januari 2008 kunnen klanten zich bij hun nieuwe klantmanager in Apeldoorn melden voor vragen of om zaken te bespreken. De klantmanagers in Apeldoorn zijn gehuisvest in het Activerium (bezoekadres: Deventerstraat 46, Apeldoorn). Het Activerium is geopend op maandag tot en met vrijdag van 8.30 - 17.00 uur.