Ingezonden persbericht


Oxxio verbetert dienstverlening aan klant met
Human Inference software

Oxxio investeert verder in datakwaliteit

Arnhem, 21 januari 2008 - Energieleverancier Oxxio heeft een meerjarig contract afgesloten voor het gebruik van de HIquality Product Suite van Human Inference om de kwaliteit van data binnen het bedrijf verder te verhogen. De vierde energieleverancier van Nederland verwacht hierdoor de servicegraad richting de klant het komende jaar verder te verbeteren. De HIquality software stelt Oxxio in staat om klantgegevens betrouwbaar te beheren en garandeert optimale ontsluiting van deze gegevens voor de diverse bedrijfsprocessen, inclusief de afhandeling van klantvragen in het call center.

In mei 2006 besloot Oxxio tot de ingebruikname van de Human Inference software en op basis van positieve ervaringen met de Data Quality Firewall wordt nu de inzet ervan verder uitgebreid.

Naast de toenemende eisen die de liberalisering van de energiemarkt stelt, zijn ook een goede klantenservice en klantgerichtheid zeer bepalend voor de aantrekkelijkheid van Oxxio als energieleverancier. Daarom is het zaak dat bijvoorbeeld klantgegevens correct worden ingevoerd. De software van Human Inference biedt de mogelijkheid dat ingevoerde namen en factuuradressen gevalideerd, en zonodig gecorrigeerd, worden voordat de gegevens in de systemen worden ingelezen. Dit gebeurt bij nieuwe klanten, maar ook bij bestaande klanten op het moment dat zij contact opnemen met Oxxio om hun gegevens te wijzigen. Het aantal (administratieve) fouten wordt op die manier sterk verminderd, wat weer een positief effect heeft op het aantal klantcontacten.

Erik de Heus, algemeen directeur van Oxxio: 'In 2006 hebben wij nadrukkelijk gekozen voor een preventieve aanpak en bewaking van de datakwaliteit. Dit komt de dienstverlening naar de klant ten goede en is tegelijkertijd een basisvoorwaarde voor het creëren en managen van een eenduidig beeld van onze klanten. De software van Human Inference helpt ons bij het behalen van onze ambitieuze bedrijfsdoelstellingen en ondersteunt de snelle groei van onze organisatie.'

Hugo Verwijs, CEO Human Inference: 'Wij zijn verheugd over het feit dat Oxxio op basis van de behaalde resultaten de samenwerking met Human Inference verder intensiveert en de inzet van onze software rechtstreeks ondersteunend heeft kunnen stellen aan het zakelijke succes van deze snelgroeiende energieleverancier. '

Over Oxxio Nederland B.V.
Door vast te houden aan de kernwaarden voordeel, transparantie, duurzaamheid en innovatie is Oxxio sinds 2000 uitgegroeid tot de vierde energieleverancier op de Nederlandse markt. Oxxio richt zich op zowel de consumentenmarkt als het MKB en grootzakelijke markt. Inmiddels maken meer dan een miljoen Nederlanders gebruik van energie van Oxxio. Oxxio is onderdeel van Centrica plc met dochterbedrijven zoals British Gas, Centrica Energy, DYNO, Luminus in België, Luseo in Spanje, Direct Energy, CPL en WTU in Amerika.

Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van gegevens verbetert en vervuiling voorkomt. De software is gebaseerd op natuurlijke taalverwerking die gebruikmaakt van landspecifieke kennis. Daarnaast kunnen gegevens vanuit verschillende databronnen geïntegreerd worden. De oplossingen zijn toegesneden op grote databases en bedrijfskritische systemen waarbij goede gegevenskwaliteit essentieel is.

Meer dan 220 bedrijven zetten de Human Inference oplossingen in voor het bereiken van customer intimacy, operational excellence en compliance. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn immers een harde voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan regelgeving, opsporing van fraude en efficiënte zoekprocessen in call centers.

Naast het hoofdkantoor in Arnhem heeft Human Inference ook vestigingen in Engeland, Duitsland en België en vertegenwoordigingen in Frankrijk, Italië, Zwitserland en Oostenrijk. Human Inference software is in gebruik bij, onder andere, ABN AMRO, Allianz, Belastingdienst Automatiseringscentrum, Centraal Beheer Achmea, Center Parcs, Delta Lloyd verzekeringsgroep, KPN Telecom, ING, RWE Energy, Essent, E.ON IS GmbH, NS Reizigers, O2 GmbH & Co. KG, Schufa, Sparkassen Informatik GmbH & Co. KG, Telegraaf, Wegener en TNT Express GmbH. Voor meer informatie: www.humaninference.com

Noot voor de redactie,