Management buy-out bij Teesing BV


RIJSWIJK, 20080122 -- Nog net in 2007 heeft er een management buy-out binnen Teesing B.V. uit Rijswijk plaats gevonden. De algemeen directeur Huub Teesing zal nog tot medio 2010 aanblijven, zodat er voldoende tijd is om de onderneming op een goede en zorgvuldige manier over te dragen aan het managementteam.

De management buy-out was ook een goede gelegenheid de organisatie intern te veranderen en meer marktgericht te maken. "Het jaar 2008 is een jaar vol veranderingen, hetgeen onze relaties in positieve zin zullen ervaren", aldus mededirecteur en aandeelhouder Fred Lamb.

Waar Teesing eerst een algemeen beleid voerde heeft Teesing nu een duidelijke segmentatie naar divisies oftewel Strategic Business Units (SBU). Elk van de nieuwe aandeelhouders heeft een SBU waar hij verantwoordelijk voor is. Dick de Jongste, mededirecteur en verantwoordelijk voor de SBU Alternatieve Energie(o.a. auto's op het milieuvriendelijke aardgas!), geeft aan: "Er is gekozen voor deze opsplitsing naar SBU's om de markten effectiever te kunnen benaderen en onze service verder te kunnen verbeteren naar en natuurlijk voor onze klanten." "`Service' is al vele jaren één van de belangrijkste kenmerken van Teesing en in dit kader heeft Teesing dan ook recent haar Cleanroom oppervlak aanmerkelijk vergroot ( naar 50 m2 )" aldus mededirecteur Leen Nugteren, verantwoordelijk voor de SBU Submicron Technologies. Mededirecteur Fred Lamb, verantwoordelijk voor de SBU Industrial Applications, richt zich met de verkoop van het uitgebreide leveringsprogramma pijpverbindingen, afsluiters, buizen, systemen en assemblies met name op de Beneluxmarkt. "Hoewel het leveringsprogramma bestaat uit meer dan 30.000 artikelen, kunnen veel producten uit voorraad of snel geleverd worden. Daarvoor is de laatste jaren veel geïnvesteerd in de logistieke afdeling".
Teesing is actief in een groot aantal verschillende markten waarin het verleden het leveren van producten de belangrijkste activiteit was. De laatste jaren wordt het steeds belangrijker klantgerichte oplossingen te bieden zoals het leveren assemblies en complete systemen volgens klantspecificatie.

Wat mag er dan allemaal verwacht worden van Teesing in het jaar 2008. De aanpassingen liggen in lijn met de verdere plannen van het management team om Teesing ook in de komende jaren een stevige groei te laten maken. Met vestigingen in de Verenigde Staten en in China krijgt ook de export een stevige impuls. Het aantal personeelsleden is de afgelopen drie jaar meer dan verdubbeld. Daarnaast zal in 2008 een nieuw CRM-systeem en een voorraadbeheerprogramma (SLIM4) worden geïnstalleerd en zal in het eerste kwartaal een nieuwe corporate mediacampagne worden gestart.

We mogen de komende jaren dus heel wat verwachten van Teesing B.V. Voor nadere informatie wordt verwezen naar de website www.teesing.com