VraagAlex lost klachten op door bedrijven een baksteen aan te bieden


UTRECHT, 20080122 -- VraagAlex heeft een nieuwe actie gestart. Via een formulier op de site www.VraagAlex.nl kunnen bezoekers een klacht over een bedrijf insturen. De meest indrukwekkende klachten zullen een bezoek krijgen van een van de vrijwilligers van VraagAlex.nl en krijgen een baksteen aangeboden samen met de klachtenbrief/ven. Tevens krijgen bedrijven een extra brief van VraagAlex.nl waarin het verzoek wordt gedaan om binnen 24 uur te reageren met een oplossing voor de klacht.

Reden voor deze actie is dat bedrijven steeds slechtere service bieden. VraagAlex is niet de enige die soortgelijk actievoert, maar pakt het wel anders aan. Haar aanpak is te vergelijken met de koude douche van het televisieprogramma Radar van de Tros. Het verschil is dat VraagAlex verder gaat en bedrijven actief zal benaderen totdat de klacht adequaat is opgelost.

De eerste klachten zijn inmiddels binnen. Het eerste bezoek zal nog deze week worden gebracht aan een nog nader te bepalen bedrijf. VraagAlex zal minimaal 4 keer per maand een bezoek brengen aan een bedrijf en zal bedrijven ook actief blijven benaderen om de klachten op te lossen. Het team belooft haar best te doen om de klachten en de baksteen af te geven aan een directeur of andere functionaris die hoog in de hiërarchie van het bedrijf staat.

VraagAlex.nl biedt sinds begin november 2006 alternatieve nummers aan om de dure 0900-nummers tegen te gaan. Later is aan VraagAlex.nl ook de mogelijkheid geboden om antwoordnummers op te zoeken. Tevens worden dagelijks nieuwsberichten geplaatst waar mensen op kunnen reageren en verder over in discussie kunnen gaan.