Gemeente Andijk


* Provinciale dienstverlening krijgt ruime voldoende

Provinciale dienstverlening krijgt ruime voldoende

23 jan 2008
De provincie Noord-Holland krijgt een ruime voldoende voor haar dienstverlening.
Klanten vinden provinciale medewerkers vriendelijk en beleefd. Dat blijkt uit de Klantenmonitor 2007. Kritiek is er ook. Daar gaat de provincie komende maanden mee aan de slag. Zo wordt onder andere de informatievoorziening over subsidies verbeterd.

De klantenmonitor 2007 is een tevredenheidonderzoek onder personen, bedrijven, instellingen en (overheids)organisaties die afgelopen jaar contact hebben gehad met de provincie. Circa 1000 `klanten' werkten mee aan het onderzoek. De monitor heeft betrekking op het beheer van provinciale wegen, vaarwegen en fietspaden, subsidieverlening, vergunningverlening, handhaving en de servicenummers van de provincie. De uitkomsten van het onderzoek worden gebruikt om de dienstverlening te verbeteren.

Verbeterpunten
De resultaten van de klantenmonitor zijn duidelijk: de dienstverlening van de provincie krijgt een ruime voldoende. De klanten vinden de provinciale medewerkers vriendelijk en beleefd. Op een aantal aspecten kan de provincie nog verbeteringen aanbrengen. Zo bleek uit het onderzoek dat de informatie over subsidieregelingen duidelijker kan en als het aan de klant ligt worden vergunningen nog sneller verleend. Op het gebied van handhaving pleit een aantal klanten er voor sancties vooraf te laten gaan door een waarschuwing en zij willen dat handhavingbezoeken vooraf meer worden aangekondigd. Veel weggebruikers zien nog mogelijkheden voor het verbeteren van de openingstijden van bruggen en betere communicatie over wegwerkzaamheden. De website www.NHbereikbaar.nl blijkt slechts onder een klein deel van de ondervraagden bekend te zijn.

Acties
De provincie gaat komende maanden met deze en andere opmerkingen aan de slag. Zo wordt de informatie over subsidies op de website van de provincie beter toegankelijk gemaakt en wordt duidelijker aangegeven hoelang procedures duren. Ook wordt gewerkt aan de begrijpelijkheid van motiveringen bij vergunningen.

U kunt de Klantenmonitor 2007 downloaden op www.noord-holland.nl .

Gemeente Andijk | Middenweg 73 | 1619 ZG | info@andijk.nl | www.andijk.nl |