Provinciale dienstverlening ruim voldoende
23-1-2008
De provincie Noord-Holland krijgt een ruime voldoende voor haar
dienstverlening. Klanten vinden de medewerkers van de provincie
vriendelijk en beleefd. Dat blijkt uit de Klantenmonitor 2007. Kritiek
is er ook. Daar gaat de provincie de komende maanden mee aan de slag.
Zo wordt onder andere de informatievoorziening over subsidies
verbeterd.
De Klantenmonitor 2007 is een tevredenheidonderzoek onder personen,
bedrijven, instellingen en (overheids)organisaties die afgelopen jaar
contact hebben gehad met de provincie. Circa 1000 klanten werkten mee
aan het onderzoek. De monitor heeft betrekking op het beheer van
provinciale wegen, vaarwegen en fietspaden, subsidieverlening,
vergunningverlening, handhaving en de servicenummers van de provincie.
De uitkomsten van het onderzoek worden gebruikt om de dienstverlening
te verbeteren.
Verbeterpunten
De resultaten van de klantenmonitor zijn duidelijk: de dienstverlening
van de provincie krijgt een ruime voldoende. De klanten vinden de
medewerkers van de provincie vriendelijk en beleefd. Op een aantal
punten kan de provincie nog verbeteringen aanbrengen. Zo bleek uit het
onderzoek dat de informatie over subsidieregelingen duidelijker kan.
En als het aan de klant ligt worden vergunningen nog sneller verleend.
Op het gebied van handhaving pleit een aantal klanten er voor om
sancties vooraf te laten gaan door een waarschuwing en zij willen dat
handhavingbezoeken vooraf meer worden aangekondigd. Veel weggebruikers
zien nog mogelijkheden voor het verbeteren van de openingstijden van
bruggen en betere communicatie over wegwerkzaamheden. De website
www.NHbereikbaar.nl blijkt slechts bij een klein deel van de
ondervraagden bekend te zijn.
Acties
De provincie gaat de komende maanden met deze en andere opmerkingen
aan de slag. Zo wordt de informatie over subsidies op de website van
de provincie beter toegankelijk gemaakt en wordt duidelijker
aangegeven hoelang procedures duren. Ook wordt gewerkt aan de
begrijpelijkheid van motiveringen bij vergunningen.
Nieuwsredactie
Eindrapportage klantenmonitor (download)
Provincie Noord-Holland