Haagse restaurateurs wedijveren met concurrenten uit andere steden
Horeca-ondernemers Jacqueline Caminada en Stephan Nijst zullen de
komende weken hun restaurant en Den Haag in het televisie programma
Mijn Tent is Top onder de aandacht brengen. Zij strijden om hun
investeringsbedrag tegen horeca ondernemers uit Breda, Groningen en
Enschede. Woensdag 23 januari zullen ze op grootschalige en ludieke
wijze met een 24-uurs actie zoveel mogelijk Hagenaars vragen hen te
steunen. Dit is de eerste opdracht van Herman den Blijker, topkok en
jurylid in het TV programma Mijn Tent is Top.
In de nacht van dinsdag op woensdag zullen Stephan en Jacqueline de
persen van Haagse Courant hun raamposter laten drukken. Hagenaars
worden gevraagd hen te steunen en de poster dezelfde dag nog achter
hun raam te hangen. Ook worden ze uitgenodigd s middags om half twee
met hun oudste pollepel naar DOK Cookware in de Passage te komen. Ze
kunnen dan een kook clinic en een koksmes winnen. Verder gaan Stephan
en Jacqueline de hele stad door met HTM trams en zelfs per helikopter
om hun boodschap te verkondigen aan Den Haag. Ze delen een zelfgemaakt
ontbijt uit op het stadhuis en ook maken ze op de 16e verdieping een
lunch bij Sodexho in de ING Zilveren Toren voor het personeel. s
Avonds draaien ze een diner in elkaar voor Haagse prominenten, waarna
ze een Haagse bioscoop bezoeken waar ze zelfgemaakte ijsjes uit gaan
delen. Daarna sluiten ze met mede ondernemers van de Haagse binnenstad
de actie af op het 50 jarig jubileum van wijnleverancier de Gouden
Ton. Hiermee hoopt dit superstel de ondernemers in de andere steden in
deze eerste ronde aan het spit te rijgen.
De uiteindelijke opgave zal zijn om zoveel mogelijk omzet te draaien.
Voor dit bijzondere Franse restaurant met een verrassingsmenu van 1
tot 6 gangen moet dat geen probleem zijn. De chef-kok en eigenaar
Stephan Nijst heeft in restaurants met een Michelin ster gewerkt en
er staat Den Haag nog veel ludieke acties te wachten. Ook de gemeente
Den Haag is trots op de komst van dit toprestaurant, aldus Frits
Huffnagel, wethouder citymarketing. De internationale allure en
gastvrijheid die het restaurant wil uitstralen past één-op-één bij de
uitstraling die Den Haag voorstaat met haar citymarketingstrategie. De
gemeente is daarom trots dat haar ondernemers zichzelf en daarmee ook
Den Haag met dit televisieprogramma op de kaart weet te zetten.
In het TV programma krijgen de koppels een casco pand en moeten aan de
slag. Dat betekent een realistisch bedrijfsplan schrijven, de boel
verbouwen, inrichten, bedienings- & keukenpersoneel aannemen, een
chef-kok aanstellen en een grootse opening van hun droomtent
voorbereiden.
Gemeente Den Haag