TravelCLICK geselecteerd door Amrath Hotels & Restaurants The Netherlands voor merkontwikkeling van hoteldistributie en marketingoplossing
24/01/2008 13:28
PR Newswire
CHICAGO, January 24 /PRNewswire/ --
- 13 eigendommen verlaten het globaal merk voor onafhankelijke oplossing
met iHotelier CRS, Market Intelligence en GDS Media in de hoofdrollen
Amrath Hotels & Restaurants, een luxe hotelgroep eigendom van een
Nederlandse familie met hotels over gans Nederland, selecteerde TravelCLICK,
de leider in hotel e-marketingoplossingen zal een geïntegreerde
hoteldistributie en marketingoplossing leveren voor de nieuwe onafhankelijke
Europese keten. Amrath zal het centrale reservesysteem (CRS) van iHotelier
gebruiken om inventaris te verspreiden aan, en reservaties te beheren voor
honderdduizenden reisbureaus op het Global Distribution System (GDS), alsook
reiswebsites van derden waar iedere dag miljoenen consumenten komen winkelen.
De snel groeiende hotelgroep zal TravelCLICK Corporate Hotelligence(R)
gebruiken om zijn boekingsprestaties tegenover concurrenten te benchmarken,
zowel op het niveau van de keten als de individuele hotels en Travel Agent
Media om te verzekeren dat het maximale aandeel wordt gehaald uit het
GDS-kanaal, dat meer dan één derde van boekingen over gans de wereld levert.
"TravelCLICK helpt ons onze unieke merkidentiteit uit te bouwen via alle
elektronische kanalen en rondom de wereld," verklaarde Stephan van der
Meulen, Commerciële Directeur voor de Amrath hotelgroep. "TravelCLICK
verstrekt niet alleen bekroonde oplossingen om boekingen online vast te
leggen en te converteren, ze verstrekken ook de deskundigheid inzake
inkomstenbeheer, tarifering en globale distributie die ons in staat zal
stellen om meer rentabel te concurreren als een onafhankelijke organisatie."
Amrath wilde state-of-the arttechnologie die het in staat zou stellen om
met zijn hoge kosten merkbedrijf te breken en een onafhankelijke hotelgroep
te worden. TravelCLICK verstrekte de hulpmiddelen om Amrath kosteneffectief
te positioneren over het Internet en de GDS. IStay, een bekroonde
boekingsengine van iHotelier creëert een dynamische winkelomgeving, die
kamertarieven toont samen met verleidende fotografie en beschrijvingen op één
enkel scherm. Zijn naadloze connectiviteit met het GDS en de GDS-aangedreven
portalen laat de eigendom toe om tarieven en beschikbaarheid te controleren,
het rendement te signaleren en kansen voor groei te identificeren.
Om de aandacht te trekken van reisagenten bij het verkooppunt, gebruikt
de Amrath hotelgroep de Travel Agent Media-oplossingen van TravelCLICK om een
hogere zichtbaarheid te krijgen bij de hoge marge GDS-zaken. De bewezen
marktintelligente oplossingen van TravelCLICK bieden de groep een
effectiviteit door bedrijfsintelligente hulpmiddelen te leveren, die het
hotel toelaten om te bekijken hoe het kan opnemen tegen zijn concurrenten,
slecht renderende hotels kan identificeren en proactieve
inkomstenbeheerstrategieën kan implementeren die de boekingen vermeerderen
via de elektronische kanalen.
"The Amrath Hotel Group bepaalt de norm voor andere middelgrote
luxeketens in zijn klasse," zei Jan Tissera, Voorzitter van TravelCLICK
International. "Door zich van een bekend globaal merk af te scheiden, neemt
Amrath de volledige verantwoordelijkheid op zich voor de merkstrategie, de
distributie en de klantenomzetting voor zijn eigen hotelgroep, met het
vertrouwen dat met de hulpmiddelen die door TravelCLICK worden verstrekt het
hogere niveaus van prestaties kan bereiken dan voordien."
Over Amrath Hotels & Restaurants BV
Amrath Hotels & Restaurants (http://www.amrathhotels.com) is een
Nederlandse hotelgroep die eigendom is van de familie van Eijl. De groep is
geregistreerd in Maastricht. Amrath Hotels & Restaurants heeft 15 hotels in
het drie-, vier- en vijfsterrensegment met zowat 1.000 kamers en
conferentiefaciliteiten, die een hoog niveau van comfort en services
aanbieden in een vriendschappelijke en informele atmosfeer. Alle Amrath
hotels onderscheiden zich door hun eigen speciale atmosfeer en karakter, dat
lokale geschiedenis en traditie weergeeft. Zijn vlaggenschip, het Grand Hotel
Amrath in Amsterdam, ondergebracht in het vroegere "Scheepvaarthuis" van de
hoofdstad geeft de Nederlandse hotelgroep een prominente plaats op de
hotelmarkt van Amsterdam en omgeving. De groep wordt ook sterk
vertegenwoordigd in het zuiden van Nederland met het Amrath Grand Hotel de
l'Empereur in Maastricht, naast anderen. Amrath Hotels & Restaurants heeft
450 mensen in dienst. De omzet van de groep overschrijdt de 30 miljoen euro.
Over TravelCLICK Inc.
TravelCLICK (http://www.travelclick.net) is de vooraanstaande leverancier
e-marketing oplossingen die hotels intelligentere kamers helpen verkopen en
aansturen op een rentabiliteit op lange termijn. TravelCLICK helpt hotels om
activa ROI te maximaliseren door innovatieve marktanalyse te combineren met
bewezen beste praktijken uit de industrie, met geavanceerde technologie om
strategieën met een hoge opbrengst te ontwikkelen en toe te passen. Het
bedrijf biedt een volledige set oplossingen met inbegrip van reservatie- en
distributiebeheer aan, ondersteuning van de besluitvorming gebaseerd op
marktintelligentie en de op de marketing services. De gastvrijheidsindustrie
dienend sinds 1999 en met als hoofdkantoor het gebied van Chicago, heeft
TravelCLICK meer dan 12.000 klanten in 140 landen.
Website: http://www.travelclick.net
http://www.amrathhotels.com
Katrina Pruitt-Andrews van TravelCLICK, +1-410-257-9154, kpandrews@travelclick.net