Eindelijk aansluitende zorgverlening op medisch en sociaal gebied

24/01/2008 13:36



CIR



Nu eindelijk aansluitende zorgverlening op medisch en sociaal gebied mogelijk vanuit één team

Vanaf 1 januari 2008 werken CIR en FourstaR samen vanuit gezamenlijke locaties. Hierdoor is een bredere aanpak van zorgverlening mogelijk. Dit geeft meer overzicht en een beter effect voor betrokkenen als resultaat. Problemen op lichamelijk, geestelijk of sociaal gebied werden eerder vaak vanuit aparte dienstverlening benaderd. Dit heeft veel onduidelijkheid en stagnatie als gevolg. Voortaan vindt de dienstverlening aansluitend plaats: zowel de inhoudelijke als de financiële aanpak van de verschillende dienstverlening gebeurt vanuit één team.

Adequate aanpak meervoudige problematiek
Regelmatig spelen lichamelijke, geestelijke of sociale problemen tegelijkertijd. De invloed van het een op het ander is onomstreden, maar werd nog niet vertaald in aansluitende dienstverlening. Iemand met vermoeidheidsklachten en financiële problemen moest eerder voor zorgverlening naar verschillende instanties. Dat gold ook voor personen waar bijvoorbeeld de combinatie van rugklachten en in de thuissituatie een ernstig zieke partner speelt. Voor deze en vergelijkbare situaties kunnen mensen voortaan voor een adequate aanpak vanuit één team terecht bij CIR en FourstaR.

Eén team
Was eerder de aanpak versnipperd, voortaan wordt vanuit één team gewerkt. Voor de betrokken cliënt heeft dit als voordeel dat er volgens een herkenbare, steeds terugkerende formule gewerkt wordt. CIR en FourstaR bieden zorg in een sociale context, waarbij de daadwerkelijke problematiek meer recht wordt gedaan met realistische oplossingen vanuit één coördinatie.

Mogelijkheden zorgverlening vergroot
Vanaf 1 januari jl. organiseren het CIR en FourstaR hun diensten op gezamenlijke locaties. Eerst vanuit Amsterdam en Zwolle, later volgen Arnhem, Eindhoven, Leeuwarden en Rotterdam. Door de fysieke aanwezigheid en de bewezen kwaliteit van de verschillende begeleiders kan daadwerkelijk zorg in zijn sociale context worden geplaatst. Bovendien kunnen het CIR en FourstaR de vergoedingsmogelijkheden voor betrokkenen helpen ontsluiten. In de praktijk blijkt dat voor werkgevers bijvoorbeeld ongeveer 85% van alle trajecten vergoed kan worden, terwijl niet elk bedrijf van die mogelijkheden op de hoogte is.

Keurmerk
Het CIR en FourstaR zijn in Nederland enkele van de hoogst presterende bedrijven op hun gebied. Zij maken hun resultaten en werkwijze transparant door middel van het Blik op Werk keurmerk. De dienstverlening van CIR en FourstaR bestaat uit multidisciplinaire trajecten, arbeidsfysiotherapie, psychologische coaching, preventieve trajecten, schuldhulpverlening, outplacement, preventieve trainingen, doelgroepspecifieke preventieve projecten, jobcoaching, loopbaantrajecten, ondersteuning in de thuissituatie (bijvoorbeeld bij een ernstig zieke partner) en ondersteuning van de interne mobiliteit. Meer informatie over de werkwijze van het CIR/FourstaR is te vinden op www.cir3.nl en www.fourstar.nl.





http://www.cir3.nl