AutoRai

Suzuki Concept A-Star maakt zijn Europese debuut in Genève

(1/24/2008)
De Concept A-Star van Suzuki maakt zijn Europese debuut op de 78^ste internationale Autosalon van Genève. Het op dit concept gebaseerde nieuwe model voor het A-segment wordt eind 2008 in productie genomen als opvolger van de Alto. De Suzuki-concepts voor het D-segment, de Concept Kizashi en Concept Kizashi 2, zijn in Genève voor het eerst samen te zien.
Andere hoogtepunten op de Suzuki-stand zijn de Splash en het 2008-model van de SX4 WRC. De Autosalon van Genève wordt gehouden van 4 tot en met 16 maart 2008.

Concept A-Star
De Concept A-Star maakt in Genève zijn Europese debuut. In januari beleefde dit nieuwe studiemodel van Suzuki de wereldpremière op de Auto Expo 2008 in het Indiase New Delhi. Het op dit concept gebaseerde nieuwe model voor het A-segment wordt aan het eind van dit jaar in productie genomen als opvolger van de Alto. Het geplande productiemodel wordt de kleinste auto in het gamma van Suzuki. Bij de ontwikkeling is nadrukkelijk rekening gehouden met het milieu. Uiteraard voldoet de auto aan de strenge Euro5-norm. Suzukiâs doel is een CO2-uitstoot van 109 g/km of lager met het daarbij behorende zuinige brandstofgebruik zodat een top positie in het A-segment op dit gebied wordt ingenomen. Ook de prestaties in combinatie met het comfort zullen toonaangevend zijn voor deze klasse. De styling van de Concept A-Star is primair gericht op de Europese markt.

Splash
Na de Swift, de Grand Vitara en de SX4 is de Splash het vierde nieuwe model van Suzuki binnen drie jaar. Hiermee zet Suzuki wederom een belangrijke stap in de beoogde groeistrategie voor de lange termijn. In september 2007 was de Splash voor het eerst te zien op de internationale autoshow IAA in Frankfurt en met Pasen dit jaar staat de Splash in de showroom.

De Splash combineert een overvloed aan ruimte en een kleurrijk en attractief uiterlijk met uitgebreide veiligheidsvoorzieningen en uitstekende rijprestaties. Dat Suzuki óók bij de Splash oog heeft voor het milieu, blijkt uit de lage CO2-uitstoot van slechts 120 g/km en het bijbehorende lage brandstofverbruik.

Concept Kizashi en Concept Kizashi 2
Ook de Concept Kizashi werd voor het eerst aan het publiek getoond in 2007 op de internationale autoshow IAA in Frankfurt. De Concept Kizashi 2 beleefde zijn wereldpremière op de eind vorig jaar gehouden Tokyo Motor Show. In Genève zijn ze voor het eerst samen te zien. Met de Concept Kizashi toont Suzuki dat het bezig is met de ontwikkeling van een auto voor het D-segment. Het productiemodel wordt een sportieve doch praktische auto met allure, waarmee Suzuki een klasse omhoog gaat wat betreft grootte, prestaties en raffinement.

SX4 WRC (model 2008)
Bezoekers van de Suzuki-stand op de autosalon van Genève kunnen eveneens de SX4 WRC-auto, waarmee Suzuki zijn eerste volledige seizoen van het World Rally Championship zal rijden, van dichtbij bewonderen. Vanaf het moment dat Suzuki op de Geneefse Autosalon van 2006 bekend maakte dat het zou meestrijden in het WRC, test het merk de SX4 WRC. Testdeelnames aan de Rallye de France en de Wales Rally in het najaar van 2007 zorgden voor vitale informatie om de auto te fine tunen voor het debuut van het eerste volledige seizoen tijdens de Rallye Automobile Monte-Carlo van 24 tot en met 27 januari 2008. Suzukiâs ambities in het WRC zijn groot; podiumplaatsen. De leidende positie in het JRC de afgelopen jaren is het uitgangspunt voor de WRC ambities van Suzuki. Deelname aan het WRC levert veel technische knowhow op, die weer wordt toegepast op de productiemodellen van Suzuki. Daarnaast geeft de deelname een grote impuls aan het sportieve en dynamische imago van Suzuki.

Behalve de Concept A-Star, de Splash, de Concept Kizashi, de Concept Kizashi 2 en de SX4 WRC zijn op de stand nog veel meer spannende producten te zien die allemaal Suzukiâs âWay of Lifeâ-boodschap uitstralen. Voorbeelden hiervan zijn de Swift, de Grand Vitara en de SX4.