Gemeente Woerden

Invoering digitaal klandossier

22 jan 2008

persbericht
Sinds deze week heeft een deel van de Woerdenaren een digitaal klantdossier (DKD). Het gaat om de inwoners die cliënt zijn bij het UWV, CWI of de afdeling Sociale Zaken van de gemeente. De medewerkers van deze instanties hebben hierdoor de klantgegevens altijd bij de hand en kunnen deze gebruiken. Dat is prettig voor de inwoners; zij hoeven niets steeds opnieuw hun gegevens door te geven. Sociale Zaken, CWI en UWV
Het DKD is landelijk ingevoerd. In het klantdossier staan ondermeer naam- en adresgegevens en informatie over de uitkering. Het gaat zowel om informatie van Sociale Zaken, als het CWI en UWV. Cliënten kunnen zelf ook in hun digitale klantdossier kijken. Hiervoor hebben zij hun persoonlijke DigiD nodig.

DKD in de toekomst
Het Digitaal Klantdossier is nog volop in ontwikkeling. In de toekomst komt er een koppeling met de databases van bijvoorbeeld de Sociale Verzekeringsbank, Informatie Beheer Groep en de Belastingdienst.

Hierdoor wordt het steeds vollediger en nemen de mogelijkheden toe. Cliënten kunnen straks via internet bijvoorbeeld een uitkering aanvragen, een langdurigheidstoeslag of bijzondere bijstand.

De bekende gegevens worden automatisch ingevuld, dat hoeft men niet opnieuw te doen.

Gemeente Woerden | Blekerijlaan 14 | Postbus 45 | 3440 AA Woerden | tel. (0348) 428 911 | stadhuis@woerden.nl |