Invoering digitaal klandossier
22 jan 2008
persbericht
Sinds deze week heeft een deel van de Woerdenaren een digitaal
klantdossier (DKD). Het gaat om de inwoners die cliënt zijn bij het
UWV, CWI of de afdeling Sociale Zaken van de gemeente. De medewerkers
van deze instanties hebben hierdoor de klantgegevens altijd bij de
hand en kunnen deze gebruiken. Dat is prettig voor de inwoners; zij
hoeven niets steeds opnieuw hun gegevens door te geven.
Sociale Zaken, CWI en UWV
Het DKD is landelijk ingevoerd. In het klantdossier staan ondermeer
naam- en adresgegevens en informatie over de uitkering. Het gaat zowel
om informatie van Sociale Zaken, als het CWI en UWV. Cliënten kunnen
zelf ook in hun digitale klantdossier kijken. Hiervoor hebben zij hun
persoonlijke DigiD nodig.
DKD in de toekomst
Het Digitaal Klantdossier is nog volop in ontwikkeling. In de toekomst
komt er een koppeling met de databases van bijvoorbeeld de Sociale
Verzekeringsbank, Informatie Beheer Groep en de Belastingdienst.
Hierdoor wordt het steeds vollediger en nemen de mogelijkheden toe.
Cliënten kunnen straks via internet bijvoorbeeld een uitkering
aanvragen, een langdurigheidstoeslag of bijzondere bijstand.
De bekende gegevens worden automatisch ingevuld, dat hoeft men niet
opnieuw te doen.
Gemeente Woerden | Blekerijlaan 14 | Postbus 45 | 3440 AA Woerden |
tel. (0348) 428 911 | stadhuis@woerden.nl |
Gemeente Woerden