Ingezonden persbericht


Persbericht
Allied Telesis Benelux tekent Channel Care Programma met The Chain Connection

Utrecht 22 januari 2008 - Tijdens de Allied Telesis Kick-off in LAS Vegas, door The Chain Connection georganiseerd, tekenden Berry de Jong, commercieel directeur Allied Telesis, en Mariëlle Willems, directeur van The Chain Connection, het contract voor een verlenging van de succesvolle samenwerking voor 2008. Het feestelijk moment vond plaats in de inspirerende omgeving van de Grand Canyon. Het Channel Care Programma 2008 is een verregaande integratie van alle Benelux marketingactiviteiten die The Chain Connection voor Allied Telesis verzorgd. Het Channel Care Programma behelst het beheer van een groot deel van de Allied Telesis Partners en de ontwikkeling van marketing tools voor alle Partners. Channel Care Programma
Het Channel Care programma is ontwikkeld voor fabrikanten met een indirect distributiebeleid. Vaak passen deze fabriekanten de 80/20 regel toe (80 procent van de aandacht gaat naar slechts 20 procent van de dealers). De aandacht is daarbij veelal gericht op de bovenkant van de relatiepiramide, hetgeen logisch is want 80 procent van de omzet wordt door die 20 procent gerealiseerd. Voor fabrikanten die ook een goed inzicht willen hebben in de overige 80 procent van hun afzetkanaal is het Channel Care programma ontwikkeld. Het Channel Care programma geeft een gestructureerd inzicht in de activiteiten en behoeften van de afnemers aan de onderkant van de relatiepiramide. Samenwerking met Allied Telesis
"Wij hebben voor The Chain Connection gekozen omdat het Channel Care Programma perfect aansluit op de behoefte om met minder middelen een hoger rendement te halen. Wij hebben zelf geen middelen om met alle ruim 1.000 wederverkopers een relatie te onderhouden. Wij vinden dit echter wel belangrijk en hebben in The Chain Connection een ervaren Partner gevonden die dit integraal overneemt. Dit geeft Allied Telesis de ruimte om zich volledig te focussen op haar top 20 klanten en die ondersteuning te geven die passend is. The Chain Connection zorgt voor de overige wederverkopers en ondersteunt ons in het identificeren van potentiële Allied Telesis Partners." "Daarnaast hebben wij onze Benelux marketingactiviteiten ook volledig bij The Chain Connection neergelegd. Samen met Hennie Jansen, die als interim marketing manager voor Allied Telesis zal optreden, maken wij een consistent marketingplan die voor elke Allied Telesis Partner herkenbaar op het Allied Telesis Partner Portaal wordt geplaatst. In overleg kan The Chain Connection ook op maat Partners ondersteunen en zijn er middelen beschikbaar om nieuwe markten te gaan bewerken", aldus Berry de Jong, commercieel directeur Benelux. Over Allied Telesis
Allied Telesis International maakt deel uit van de Allied Telesis Group (AT), opgericht in 1987, die kantoren heeft over de hele wereld, met meer dan 3000 werknemers en een jaarlijkse wereldwijde omzet van 500 miljoen dollar. Allied Telesis heeft haar leidinggevende positie in de sectoren groot zakelijk of enterprise, operator- en connectiviteitszaken, verkregen door haar zakelijke visie op netwerktechnologie voor professionele markten. Allied Telesis verbindt de IP-wereld op efficiënte wijze door betaalbare en zeer betrouwbare netwerkoplossingen. www.alliedtelesyn.com Over The Chain Connection
The Chain Connection is een marketing en organisatiebureau dat zich al meer dan 5 jaar, richt op het ondersteunen van bedrijven bij het verkrijgen en behouden van loyale klanten. Door creatieve concepten te combineren met een ruime ervaring en uitvoeringsdiscipline onderscheidt The Chain Connection zich als totaal marketingdienstverlener. www.chainconnection.nl

---