AutoRai

Mazda op plaats 1 en 2 in TÃV kwaliteitsonderzoek 2008

(1/25/2008)
Mazda heeft met overmacht de eerste twee plaatsen bezet in het jaarlijkse Autobild TÃV Report. Totaal werden in Duitsland 7 miljoen autoâs ofwel 194 modellen aan een nauwkeurig onderzoek onderworpen op 160 criteria, waaronder remmen, chassis, lichten, uitlaat en olieverlies.

De Mazda3 behaalde daarbij de eerste plaats met vrijwel geen enkel defect, direct gevolgd door de Mazda2. Dankzij dit uitstekende resultaat mag Mazda voor het eerst de felbegeerde âGouden Badgeâ in ontvangst nemen van deze belangrijke Duitse organisatie op het gebied van technische inspecties.

TÃV is een internationale keuringsinstantie die ook in Nederland actief is. Een TÃV keurmerk geeft aan dat een product door een onpartijdige, competente instantie is beoordeeld op veiligheid, kwaliteit of producteigenschappen. De resultaten van TÃV zijn van wezenlijk belang bij de aankoop van een tweedehands auto. Ze geven een helder en zeer betrouwbaar beeld van de kwaliteit en werkelijke staat waarin de auto verkeerd. De uitslag wordt gepubliceerd in het Duitse automagazine Autobild, een titel die tot dezelfde internationale uitgeversgroep behoort als het Nederlandse AutoWeek.

In de categorie van autoâs die twee tot drie jaar oud zijn zegevierde de Mazda3 met een storingspercentage van slechts 1,2 %, met meteen daarachter de Mazda2 met 1,4 %. Derde en vierde werden respectievelijk de VW Golf en Ford Fusion met elk 2,2 % en de Honda Jazz met 2,3 %.

âHet TÃV Report van dit jaar bevestigt de hoge kwaliteit van onze autoâs in het dagelijkse gebruik â zegt James Muir, President en CEO van Mazda Motor Europe in Leverkusen. âOnze productstrategie is gebaseerd op het produceren van degelijke en betrouwbare autoâs van hoge kwaliteit. Het feit dat de Mazda3 en Mazda2 in dit onderzoek de twee bovenste plaatsen innemen is het meest sterke bewijs dat deze strategie zijn vruchten afwerpt. Maar we blijven niet stilstaan bij deze overwinning. We blijven continu bezig om onze producten te verbeteren en zetten ons dagelijks in om er zeker van te zijn dat dit ook daadwerkelijk gebeurtâ.