Ingezonden persbericht


Unieke evenementen spelen hoofdrol tijdens DISTREE XXL 2008

Talk shows, panel discussies en '60-Second'-presentaties sterke publiekstrekkers tijdens aankomend EMEA channel evenement

PARIJS / BARCELONA / MOSKOU / DUBAI: 13 december 2007 ­ DISTREE Events, de organisator van DISTREE XXL 2008, het grootste jaarlijkse evenement voor het distributiekanaal van Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) dat van 27 tot 30 januari 2008 plaatsvindt in Barcelona, kondigt aan dat het nu al kan rekenen op een zeer grote interesse vanuit de branche. Het aantal inschrijvingen voor de speciale programma's van het evenement, waaronder het onderdeel '60-Seconds to Convince' neemt snel toe. Naast een toespraak van Isabel Aguilera, CEO van Google Spain & Portugal, biedt DISTREE XXL 2008 eveneens een conferentieprogramma van wereldformaat, inclusief boardroom presentaties, talk shows, workshops en paneldiscussies.

"Vanaf het begin was het duidelijk dat we geen langdradige lezingen en presentaties wilden die voor de meeste conferenties zo kenmerkend zijn," zegt Farouk Hemraj, CEO van DISTREE Events. "We hebben gezocht naar nieuwe, interactieve platformen om de vendors en de deelnemers - de distributeurs - te laten communiceren. Uit enquêtes na het voorgaande evenement is gebleken dat de meeste bezoekers deze originele manier om nieuwe producten en technologie te presenteren zeer waarderen. Hoewel zakendoen de focus blijft van het evenement, willen we het wel interessant en entertaining maken voor iedereen."

De DISTREE Talk Show, vorig jaar geïntroduceerd tijdens de eerste XXL-editie van het evenement, biedt vendors de gelegenheid om een korte presentatie te geven over een zelfgekozen onderwerp, gevolgd door een live interview met een journalist of met één van de presentatoren op het podium. Elke talk show duurt maximaal 15 minuten en geeft een vendor de mogelijkheid om verschillende aspecten van zijn technologie te belichten.

Stephane Tripot, Managing Director van Port Design: "De formule van de DISTREE Talk Show is perfect voor ons. Het bood ons de mogelijkheid om onze marktboodschap over te brengen aan alle aanwezige distributeurs op DISTREE XXL. Na de presentatie konden wij dankzij de vragenrondjes nog dieper ingaan op actuele zaken die de distributie van onze producten in de EMEA beïnvloeden."

DISTREE XXL's meest populaire evenement is het '60 Seconds to Convince' programma, waarbij vendors genomineerd kunnen worden voor twee verschillende awards: Technologie en Innovatie. De genomineerden hebben precies 60 seconden om de distributeurs te overtuigen en hun stemmen te winnen. De vendors kunnen alle communicatiemiddelen gebruiken, van live demonstraties tot korte parodieën toevoegen, om hun publiek te overtuigen. Dankzij de interactieve stemprocedure ontstaat er een uniek forum dat de meest innovatieve en veelbelovende technologie van de regio beloont. Mike Borze, General Manager Oost-Europa bij BenQ: "Dit '60 Seconds to Convince' met Awards programma is een echte bonus geweest voor DISTREE XXL. Het was niet enkel onderhoudend, maar tegelijkertijd een geweldige mogelijkheid voor ons om distributeurs uit de hele EMEA te ontmoeten. Complimenten aan DISTREE voor de interessante formule."

DISTREE XXL's workshop agenda begint snel vorm te krijgen, met een dozijn verschillende sessies waaruit vertegenwoordigers kunnen kiezen. Deze bieden een ruime keuze aan thema's: van channel krediet in de EMEA tot fusie- en verwervingstrends en regionale onderwerpen. "Het XXL workshop programma biedt voor elk wat wils en is daarom voor vertegenwoordigers een populair deel van de conferentieagenda," zegt Stuart Wilson, Research & Conference Director van DISTREE Events. "De onderwerpen van de workshop zijn gebaseerd op de feedback die we krijgen van de vertegenwoordigers. Zij geven aan wat belangrijk is voor hen en wij zoeken dan de best mogelijke sprekers uit de EMEA voor een kwaliteitssessie tijdens het evenement."

Voor meer informatie over DISTREE XXL 2008 of voor een interview met Farouk Hemraj kunt u contact opnemen met het perscontact of de website www.distree.com/xxl bezoeken.

Over DISTREE XXL
DISTREE XXL biedt toonaangevende bedrijven in het EMEA distributiekanaal een nieuwe en unieke gelegenheid om elkaar te ontmoeten en zaken te doen met hun bestaande en mogelijke vendors. Op DISTREE XXL komen de belangrijkste technologie distributeurs uit ruim tachtig landen samen met de belangrijkste vendors uit de industrie - in de meest exclusieve, intieme en stimulerende omgeving denkbaar. Het DISTREE concept, dat succesvol gelanceerd werd in 2003, is gebaseerd op dit heldere concept: wij brengen high-level kopers in productief contact met de belangrijkste vendors

Over DISTREE EVENTS
DISTREE Events is een communicatiebedrijf dat is gespecialiseerd in de planning, organisatie, uitvoering en management van Informatie Communicatie Technologie evenementen. Al onze evenementen hebben als uitgangspunt om high-level kopers van moeilijk te bereiken markten in productief contact te brengen met de belangrijkste vendors. Het team van DISTREE Events organiseert al zeven jaar zulke evenementen waarbij al meer dan 6.000 senior executives uit zestig landen bij elkaar zijn gebracht. Voor meer informatie bezoekt u www.distree.com.

PERSCONTACT

Jan Robijns

Open2Europe

+33 1 55 02 14 69

j.robijns@open2europe.com