Nummer 08033GO 

Datum 23 januari 2008 

Aanleg keerlus stadsbus Dr. Hub van Doorneweg 
Start uitvoering werkzaamheden maandag 28 januari 2008 

Op maandag 28 januari starten de werkzaamheden aan de Dr. Hub van Doorneweg. Er 
wordt in de bocht nabij het Interpoliskantoor een keerlus aangelegd zodat de stadsbus 
kan keren. Om de keerlus aan te leggen moet de sloot naast de weg gedempt en verlegd 
worden. Vlak naast het parkeerterrein wordt vervolgens de nieuwe sloot gegraven. 
Vanwege de nieuwe verkeerssituatie die ontstaat wordt ook de toegang tot het 
parkeerterrein anders ingericht door middel van een inrit. Het werk wordt in fases 
uitgevoerd. Eerst wordt de sloot verlegd waarna de definitieve verharding wordt aangebracht. Afhankelijk van het weer duren de werkzaamheden ongeveer zes  weken.                                             

Verkeersmaatregelen                                                                                                           
Om de werkzaamheden veilig uit te kunnen voeren is een gedeeltelijke wegafzetting noodzakelijk. Tijdens de werkzaamheden zijn de parkeerterreinen mogelijk moeilijker bereikbaar. Wij vragen hiervoor uw begrip. De toegang tot het parkeerterrein blijft op werkdagen wel gewaarborgd.                                                                                                    

Meer informatie                                                                                                              
Hebt u naar aanleiding van deze brief nog vragen, dan kunt u contact opnemen met Frank van der Schoot, projectleider gemeente Tilburg. Hij is op werkdagen bereikbaar via  
telefoonnummer: 013 542 83 98                                                                                                

U kunt ook contact opnemen met Coen den Teuling, toezichthouder van de gemeente. Hij is   
op werkdagen bereikbaar via telefoonnummer 06 51 55 77 24.                                                                    


Alle informatie over actuele en toekomstige werkzaamheden aan wegen en groen, uitgevoerd door de   
gemeente Tilburg, is ook te bekijken op: http://openbarewerken.tilburg.nl                                                     






---- --






                                                                           Nummer 
                                                                           08023GO 

                                                                           Datum 
                                                                           23 januari 2008 

Vervangen bomen Salkplantsoen, Landsteinerstraat en Flemingstraat 

De gemeente Tilburg is van plan om de 29 perenbomen in het Salkplantsoen, de 
Landsteinerstraat en de Flemingstraat te rooien en te vervangen door krentenbomen. Over 
de perenbomen zijn in het verleden veel vragen en klachten binnengekomen bij de 
gemeente. De gemeente wil deze bomen daarom vervangen. De nieuwe krentenbomen 
komen op dezelfde plaats als de oude bomen. Voor het vervangen van de bomen is een 
kapvergunning nodig. De kapaanvraag wordt momenteel aangevraagd en wordt via de 
Tilburgse Koerier onder de kop `KapvergunningenŽ gepubliceerd. Vanaf dan is het 
mogelijk om bezwaren in te dienen. Als de vergunning wordt verleend worden de                  
werkzaamheden in het najaar van 2008 uitgevoerd. Tegen die tijd ontvangt u hierover een        
bewonersbrief.                                                                                  


Hebt u nog vragen over het plan dan kunt u contact opnemen met de heer Marc Houter van 
het Ingenieursbureau van de gemeente Tilburg. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 013           
542 86 87 of via mail marc.houter@tilburg.nl.                                                  

Daarnaast kunt u contact opnemen met de heer Henk Schietecat van het gebiedsteam Oude          
Stad van de gemeente Tilburg. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 013 542 9126 of via          013 542 86 85 
mail henk.schietecat@tilburg.nl.                                                                





---- --