Thuisbezorgd.NL komt met beoordeling bezorgrestaurants


Kwaliteit van bezorgdiensten voortaan meetbaar

AMSTERDAM, 20080128 -- Thuisbezorgd.NL breidt de dienstverlening naar haar klanten uit. Vanaf heden verschijnen op de site recensies naar het voorbeeld van iens.nl. Klanten kunnen aangeven wat ze van de kwaliteit van het eten vinden en hoe de bezorging zelf wordt beoordeeld.

Directeur Groen : 'Het aantal reacties is overweldigend. In onze testweek ontvingen we liefst 5000 beoordelingen.'
Thuisbezorgd.NL heeft lang getwijfeld of het wel verstandig zou zijn om consumenten opmerkingen over restaurants te laten plaatsen. 'We waren bang dat er misbruik van zou worden gemaakt. Vandaar dat we deze functionaliteit reeds lang beschikbaar hebben gehad maar nooit in de praktijk hebben uitgerold. Gelukkig hebben we ons er compleet op verkeken en zijn de reacties kwalitatief meer dan in orde. We denken dat de consument hier dan ook zijn voordeel mee kan doen.'

Thuisbezorgd.NL zal ook negatieve reacties toestaan, alleen resultaten met daarin grof taalgebruik zullen worden verwijderd. Directeur Groen : 'Ook wij hebben belang bij eerlijke beoordelingen. Als we hierdoor bij kwalitatief slechtere restaurants minder bestellingen verwerken dan zij dat zo. Liever een hogere kwaliteit dan meer bestellingen'. De recensies worden eveneens doorgegeven aan de eigenaren van de bezorgrestaurants. De site verwacht dat hierdoor de algehele kwaliteit van de branche zal verbeteren.

Thuisbezorgd.NL is veruit de grootste eten-bestelsite van Nederland met meer dan 1 miljoen transacties per jaar.
Dit staat gelijk aan ongeveer 3 tot 4 miljoen maaltijden. Thuisbezorgd.NL is inmiddels actief in een drietal Europese landen. De klant beoordelingen vindt de consument onder de ster-waardering in het restaurantoverzicht.