Zwemmers tevreden over gemeentezwembaden
Stadjers zijn tevreden over de gemeentelijke zwembaden Het Helperbad,
De Parrel en De Papiermolen. Zwemmers geven de baden gemiddeld een
zeven of hoger.
De bezoekers vinden dat de zwembaden voldoen aan hun sportieve en
recreatieve behoeften. De Parrel kreeg gemiddeld een 7,1, Het
Helperbad een 7,0. De Papiermolen scoorde het best met een 7,7.
Zwemmers zien Het Helperbad en De Parrel vooral als zwembaden om
baantjes te trekken; daar ben je bezig met je gezondheid en fitheid.
foto helperbad
Rijksmonument
Ook bij De Papiermolen zijn de ondervraagden hiermee bezig. Maar
zwemmers in dit openluchtbad, dat kans maakt een rijksmonument te
worden, noemen ook vaak recreatie en het unieke karakter van het bad.
Als sterke punten uit de klanttevredenheidsonderzoeken kwamen vooral
de vriendelijkheid van de medewerkers, hun kennis van zaken en de
goede bereikbaarheid van de zwembaden naar voren.
Entreeprijs: 'te hoog'
De zwemmers vinden wel dat de baden langer open mogen. De entreeprijs
vinden ze aan de hoge kant en ze willen meer persoonlijk contact. Dit
houdt in dat de bezoekers graag meer baliebezetting willen in Het
Helperbad en De Parrel. Een ander belangrijk aandachtspunt is het
onderhoud van de gemeentelijke zwembaden.
Snelle en langzame banen
Verder willen de baantjeszwemmers graag aparte banen voor langzame en
snelle zwemmers. De gemeente gebruikt de genoemde punten voor
verbetering van de dienstverlening in de zwembaden. De gemeente heeft
nog een zwembad. Die zit in Sportcentrum Kardinge. Daar loopt nu een
klanttevredenheidsonderzoek.
Klik hier voor de samenvatting van het klanttevredenheidsonderzoek in
de zwembaden.
Gepubliceerd op: dinsdag 29 januari 2008
dinsdag 29 januari 2008:
Zwemmers tevreden over gemeentezwembaden
Gemeente Groningen