Gemeente Groningen

Zwemmers tevreden over gemeentezwembaden
Stadjers zijn tevreden over de gemeentelijke zwembaden Het Helperbad, De Parrel en De Papiermolen. Zwemmers geven de baden gemiddeld een zeven of hoger.

De bezoekers vinden dat de zwembaden voldoen aan hun sportieve en recreatieve behoeften. De Parrel kreeg gemiddeld een 7,1, Het Helperbad een 7,0. De Papiermolen scoorde het best met een 7,7. Zwemmers zien Het Helperbad en De Parrel vooral als zwembaden om baantjes te trekken; daar ben je bezig met je gezondheid en fitheid.

foto helperbad

Rijksmonument
Ook bij De Papiermolen zijn de ondervraagden hiermee bezig. Maar zwemmers in dit openluchtbad, dat kans maakt een rijksmonument te worden, noemen ook vaak recreatie en het unieke karakter van het bad. Als sterke punten uit de klanttevredenheidsonderzoeken kwamen vooral de vriendelijkheid van de medewerkers, hun kennis van zaken en de goede bereikbaarheid van de zwembaden naar voren.

Entreeprijs: 'te hoog'
De zwemmers vinden wel dat de baden langer open mogen. De entreeprijs vinden ze aan de hoge kant en ze willen meer persoonlijk contact. Dit houdt in dat de bezoekers graag meer baliebezetting willen in Het Helperbad en De Parrel. Een ander belangrijk aandachtspunt is het onderhoud van de gemeentelijke zwembaden.

Snelle en langzame banen
Verder willen de baantjeszwemmers graag aparte banen voor langzame en snelle zwemmers. De gemeente gebruikt de genoemde punten voor verbetering van de dienstverlening in de zwembaden. De gemeente heeft nog een zwembad. Die zit in Sportcentrum Kardinge. Daar loopt nu een klanttevredenheidsonderzoek.
Klik hier voor de samenvatting van het klanttevredenheidsonderzoek in de zwembaden.

Gepubliceerd op: dinsdag 29 januari 2008
dinsdag 29 januari 2008:
Zwemmers tevreden over gemeentezwembaden