Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

29 januari 2008

HERTZ VIERT 90STE VERJAARDAG

Hertz, 's werelds grootste autoverhuurmaatschappij, bestaat dit jaar 90 jaar. Om dit te vieren zullen er het hele jaar in heel Europa speciale promoties en activiteiten plaatsvinden.

De feestelijkheden zijn vorige week donderdag begonnen met de eerste 9:00 tot 21:00 'online sale' ooit. Op www.hertz.nl biedt Hertz door heel Europa 90 huurauto's aan voor ¤9,- per week ­ dat is een kortirting van 90%! Deze aanbieding wordt herhaald op 31 januari en 7 februari. Gedurende het jaar zal Hertz nog meer speciale promoties, aanbiedingen en activiteiten aanbieden.

De eerste pan-Europese sale kan bijgevoegd worden op de lijst van 'eerste ooit' in de autoverhuurindustrie. Zo opende Hertz in Chicago in 1932 de eerste autoverhuurvestiging op een vliegveld en creëerde hiermee het 'fly-drive'-concept. En 75 jaar geleden was Hertz de eerste die klanten de mogelijkheid bood een voertuig op een locatie op te halen en het op een andere locatie af te geven ­ deze service is nu gemmeengoed binnen de verhuurbranche.

Met de #1 Club in 1972 was Hertz de eerste in de autoverhuurindustrie die een Frequent Travellers Club lanceerde. In 1980 lanceerde het als eerste de express service, gevolgd door de Hertz #1 Club Gold in 1989, die vaste klanten de mogelijkheid bood de autoverhuurbalie te omzeilen. In 1984 was Hertz de eerste die geautomatiseerde routeplanning invoerde.

Een meer recent voorbeeld van Hertz's vooruitstrevendheid, is de introductie in 2006 van de Green Collection, bestaande uit milieuvriendelijke auto's, waarmee de Hertz de eerste in de branche was.

Henk van den Helder, general manager Benelux : 'Hoewel Hertz en de branche sinds 1918 grote ontwikkelingen hebben doorgemaakt, is ons doel altijd hetzelfde gebleven ­ klanten eenn dienst aanbieden die ons onderscheidt van de rest. Deze belofte heeft ons de afgelopen 90 jaar geholpen de autoverhuurbranche te creëren, ontwikkelen en aan te voeren. We vieren deze mijlpaal graag met al onze klanten, personeel en partners'.

Voor dit jubileum is een speciaal logo ontwikkeld. Hierin is het erfgoed en design terug te vinden van Hertz's originele Drive-u-rself logo, dat het huidige Hertz logo voorafging.

Met 90 jaar jong is Hertz de enige echte wereldwijde autoverhuurmaatschappij, met meer dan 8.000 vestigingen in meer dan 150 landen. Het begon allemaal ooit met de pionier op autoverhuurgebied Walter L. Jacobs, die op zijn 22e een autoverhuur opende in Chicago in september 1918 met een dozijn Model T Fords.

Vijf jaar later sloot John Hertz zich aan. Tegen die tijd waren er in de branche inmiddels 565 voertuigen op de weg en lag de jaarlijkse omzet rond 1 miljoen US dollar ­ de autoverhuurbraanche had zijn plaats veroverd.

Autoverhuur is een belangrijke pijler in de Europese toerismebranche. De markt is van 2001 tot 2006 met 45% gegroeid, met een omzet van meer dan ¤ 8,5 biljoen'. Gemidddeld wordt er in de Europese Unie elke drie seconden een auto verhuurd.

Note
' Bron: Datamonitor 2006. Cijfers voor korte termijn verhuur in EU-15, Noorwegen en Zwitserland. Leasing en lange termijn verhuur uitgesloten.

()

Over Hertz
Hertz is 's werelds grootste autoverhuurmaatschappij met meer dan 8.000 corporate vestigingen in meer dan 150 landen. In 2008 viert Hertz dat het al 90 jaar kwaliteitsvoertuigen verhuurt aan particuliere en zakelijke klanten

Product- en service-innovaties zoals de Hertz #1 Club Gold, het speciaal voor Hertz ontworpen NeverLost satelliet navigatie systeem, het Hertz in-car DVD Entertainment en de unieke voertuigen in de Prestige, Fun en Green Collections onderscheiden Hertz van de concurrentie.

www.hertz.nl

90 auto's voor ¤9,-

Algemene voorwaarden:

Deze promotie is geldig voor inwoners van de volgende landen: het Verenigd Koninkrijk, België, Italië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland, Zwitserland, Ierland en Zweden voor boekingen die zijn gedaan tussen 09:00 en 21:00 uur (lokale tijd).

De ¤9,- voor een prepaid boeking van een week (5-7 dagen), voor pick-up van 24 januari - 19 maart 2008 inclusief, op deelnemende locaties in: het Verenigd Koninkrijk, België, Italië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland, Zwitserland, Ierland en Zweden, Oostenrijk, de Verenigde Arabische Emiraten, Portugal en de Tsjechische en Slowaakse Republiek.

Bij de totaalprijs van deze aanbieding zijn inbegrepen een onbeperkt aantal kilometers, Collision Damage Waiver (aanvullende cascoverzekering, afkoop op eigen risico), Theft Protection (diefstaldekking), locatieservicekosten, vergunningskosten voor de auto/sneeuwbanden/wintertoeslag (indien van toepassing) en plaatselijke belastingen.
* Voor Zweden en Zwitserland is de prijs gelijk aan £9,- in de lokale valuta.

Einde persbericht

Bijlage: logo en montage Hertz 90 jaar

Voor meer informatie of high res. beeld:

JuniorSeniorPressDpt
SannevandenAakster, MartineKeukenkamp
Tel: 020 ­ 53 53 453 (algemeen)
E-mail: sanne@jr-sr.com, martine@jr-sr.com