NEN


Meningen welkom over Europese norm welkom/receptie services op NEN-forum

NEN onderzoekt de behoefte aan een Europese norm voor welkom/receptie services. Uit gesprekken met belanghebbende partijen trekt NEN de voorlopige conclusie dat de Nederlandse markt hier voorzichtig positief tegenover staat. Ruimte voor de meningen van alle belanghebbenden is er op het NEN-forum.

Normen verhogen de professionaliteit van de branche en geven organisaties de mogelijkheid zich te onderscheiden. Al blijft het ontvangen en welkom heten van klanten en bezoekers mensenwerk; uiteindelijk is de klant of bezoeker degene die de kwaliteit van welkom/receptie services (h)erkent. Moet Nederland inbreng hebben wanneer deze normontwikkeling van start gaat? NEN is een forum gestart om input te krijgen voor de Europese discussie over een norm voor welkom/receptie services. Dit forum, een poll en meer informatie over dit onderwerp zijn te vinden op http://services.nen.nl.

Workshop
Op 29 januari 2008 vindt in Brussel een workshop plaats om de resultaten uit de inventarisatie uit verschillende Europese landen te bespreken, en om te bepalen wat de vervolgstappen zijn. De workshop is vrij toegankelijk en bedoeld voor een ieder die belang heeft bij het onderwerp. Mocht er Europabreed behoefte zijn aan normen, dan is het plan om een Nederlandse normcommissie op te richten. Die gaat dan het Nederlandse belang richting Europa behartigen.

NEN onderscheidt binnen haar onderzoek op het gebied van welkom/receptie services grofweg twee soorten activiteiten. De een is de directe ontmoeting tussen een organisatie en haar klanten, zoals het welkom heten en doorverwijzen van bezoekers door een receptie. De andere is de ontvangst van klanten op evenementen, congressen, beurzen, shows en tentoonstellingen.

Voor informatie over het onderzoek en actieve betrokkenheid: ir. Jappe van der Zwan, NEN-Business Development, (015) 2 690 428, businessdevelopment@nen.nl.