Winnaars Gekozen Product van 2008 bekend

30/01/2008 09:59



IvRM Communicatie BV



Winnaars Gekozen Product van 2008 bekend

Amsterdam, 30 januari - Vandaag worden in De Rode Hoed in Amsterdam de 20 winnaars bekend gemaakt van het 'Gekozen Product van het Jaar'. Het is het enige onderzoek in Nederland waarbij ruim 10.000 consumenten hun productvoorkeuren uitspreken. Richtingbepalende criteria zijn innovatie, aantrekkelijkheid en tevredenheid. De winnaars van het 'Gekozen Product van het Jaar' mogen gedurende een jaar deze titel op hun producten tonen.

De winnaars Gekozen Product van 2008
Binnen de productfamilies; voeding, dranken, lichaamsverzorging, huishoudartikelen, non food en elektronica zijn de volgende producten gekozen tot Product van 2008:

CATEGORIE PRODUCT

Maaltijdcomponenten Bertolli pastasaus

Gekoelde mini-fruitdranken Coolbest VitaDay

Melk en sojaproducten AdeZ Fruit & Soja

Fruitdranken Appelsientje FruitSensatie

Conditioner Herbal Essences Intense voeding conditioner

Styling Taft Power Gel

Shampoo Andrélon Verrassend Volume shampoo

Gezichtsverzorging Nivea DNAge

Gamma Lichaamsverzorging Dove Pro Age

Make-up MaybellineNew YorkSuperstay Lipcolor

Haarkleuring Schwarzkopf Brillance Intensive-Color-Crème

Tandpasta Aquafresh iso-active Fresh Mint

Zonneproducten Nivea for Men Summer Look

Wasmiddelen Robijn Color met Langer Fris Formule

Vaatwasmachine producten Dreft Ultra Caps

Huishoudhygiene Page Papieren Vaatdoekjes

Scheerapparatuur Braun Pulsonic

Stofzuigers Electrolux Twinclean Stofzuiger

Electronische apparatuur Tefal Quick & Hot heetwatertap

Doe-het-zelf Bison Wand & Klaar behanglijm

Product van het jaar Nederland
Het Gekozen Product van het Jaar is ruim 20 jaar een gerenommeerd en succesvol concept in negen Europese landen. Alle deelnemende fabrieksmerken worden eerst beoordeeld door een comité, dat zich uitspreekt over de geldigheid van de kandidaatstelling en de relevantie van de ingeschreven producten. Vervolgens kiest een consumentenpanel, samengesteld door marktonderzoeksbureau GfK Panel Services, de uiteindelijke winnaars. Het 'Gekozen Product van het Jaar' wordt voor de tweede achtereenvolgende keer uitgereikt in Nederland. Ten opzichte van het voorgaande jaar is het aantal deelnemende producten ruim verdubbeld. De omvang van het onderzoekspanel steeg met 4.000 personen. Volgens Stan van de Vijver, manager Producten van het Jaar Nederland, is deze productwaardering voor veel fabrikanten waardevol om zich te onderscheiden van huismerken. Uit onderzoek naar de effectiviteit van het initiatief is gebleken dat de verkopen van bestaande producten met 14% stegen en in de lanceringfase met 40%.