Winnaars Gekozen Product van 2008 bekend
30/01/2008 09:59
IvRM Communicatie BV
Winnaars Gekozen Product van 2008 bekend
Amsterdam, 30 januari - Vandaag worden in De Rode Hoed in Amsterdam de 20 winnaars bekend gemaakt van het 'Gekozen Product van het Jaar'. Het is het enige onderzoek in Nederland waarbij ruim 10.000 consumenten hun productvoorkeuren uitspreken. Richtingbepalende criteria zijn innovatie, aantrekkelijkheid en tevredenheid. De winnaars van het 'Gekozen Product van het Jaar' mogen gedurende een jaar deze titel op hun producten tonen.
De winnaars Gekozen Product van 2008
Binnen de productfamilies; voeding, dranken, lichaamsverzorging, huishoudartikelen, non food en elektronica zijn de volgende producten gekozen tot Product van 2008:
CATEGORIE PRODUCT
Maaltijdcomponenten Bertolli pastasaus
Gekoelde mini-fruitdranken Coolbest VitaDay
Melk en sojaproducten AdeZ Fruit & Soja
Fruitdranken Appelsientje FruitSensatie
Conditioner Herbal Essences Intense voeding conditioner
Styling Taft Power Gel
Shampoo Andrélon Verrassend Volume shampoo
Gezichtsverzorging Nivea DNAge
Gamma Lichaamsverzorging Dove Pro Age
Make-up MaybellineNew YorkSuperstay Lipcolor
Haarkleuring Schwarzkopf Brillance Intensive-Color-Crème
Tandpasta Aquafresh iso-active Fresh Mint
Zonneproducten Nivea for Men Summer Look
Wasmiddelen Robijn Color met Langer Fris Formule
Vaatwasmachine producten Dreft Ultra Caps
Huishoudhygiene Page Papieren Vaatdoekjes
Scheerapparatuur Braun Pulsonic
Stofzuigers Electrolux Twinclean Stofzuiger
Electronische apparatuur Tefal Quick & Hot heetwatertap
Doe-het-zelf Bison Wand & Klaar behanglijm
Product van het jaar Nederland
Het Gekozen Product van het Jaar is ruim 20 jaar een gerenommeerd en succesvol concept in negen Europese landen. Alle deelnemende fabrieksmerken worden eerst beoordeeld door een comité, dat zich uitspreekt over de geldigheid van de kandidaatstelling en de relevantie van de ingeschreven producten. Vervolgens kiest een consumentenpanel, samengesteld door marktonderzoeksbureau GfK Panel Services, de uiteindelijke winnaars.
Het 'Gekozen Product van het Jaar' wordt voor de tweede achtereenvolgende keer uitgereikt in Nederland. Ten opzichte van het voorgaande jaar is het aantal deelnemende producten ruim verdubbeld. De omvang van het onderzoekspanel steeg met 4.000 personen. Volgens Stan van de Vijver, manager Producten van het Jaar Nederland, is deze productwaardering voor veel fabrikanten waardevol om zich te onderscheiden van huismerken. Uit onderzoek naar de effectiviteit van het initiatief is gebleken dat de verkopen van bestaande producten met 14% stegen en in de lanceringfase met 40%.