Voedingcentrum


Paul Rosenmöller geeft startsein campagne Werkfruit werkfruit

30 januari 2008

Uit naam van het Convenant overgewicht start Paul Rosenmöller vandaag de nieuwe campagne Werkfruit van AGF Promotie Nederland. De campagne is erop gericht de beschikbaarheid van groente en fruit op de werkplek te vergroten en zo bij te dragen aan de gezondheid van werknemers. Doel is dat het aanbieden van groente en fruit op de werkplek net zo gewoon wordt als het verstrekken van gekoeld water, koffie en thee. Het Voedingscentrum ondersteunt deze campagne.

De campagne âWerkfruit, vrucht van alle plezierâ heeft een looptijd van drie jaar en richt zich met name op het midden âen kleinbedrijf. Voor aanvang zijn pilots uitgevoerd bij het Productschap Tuinbouw (PT) en het Voedingscentrum. Deze zijn positief beoordeeld. Onderzoekster Laura Willemsen van de afdeling Markt & Innovatie van het PT: âHet initiatief is door de medewerkers gemiddeld met een acht beoordeeld en praktisch iedereen maakt er gebruik van. Opvallend is dat bijna driekwart van de mensen aangeeft dagelijks meer fruit te eten.â

Banaan, appel, mandarijn, kiwi en tomaat favoriet Uit de proef blijkt dat vooral de ochtenduren favoriet zijn voor het nuttigen van werkfruit. Daarbij zijn banaan, appel, mandarijn, kiwi en tomaat favoriet. Verder is de kwaliteit van het aanbod beeldbepalend voor de waardering. De invloed op het ziekteverzuim is nog onvoldoende onderzocht en hangt ook te veel af van andere factoren om daar nu al uitspraken over te kunnen doen. In elk geval is duidelijk dat werknemers zich er lekker bij voelen.