Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Checkpoint Systems introduceert StoreCount

Betaalbare oplossing voor nauwkeurige registratie van aantal klantbezoeken

Nieuwegein, 30 januari 2008 - - Checkpoint Systems, wereldwijd marktleider in innovatieve oplossingen voor beveiliging en merchandising, introduceert een betaalbaar en eenvoudig te installeren systeem om aantallen klantbezoeken te registreren. StoreCountTM is een kant-en-klare oplossing die retailers helpt bij het identificeren van bezoekerstrends gedurende een bepaalde periode. Op basis van de geregistreerde data kan het management werkzaamheden in de winkel effectiever plannen en daarmee het serviceniveau optimaliseren voor verbeterde klantentrouw en maximale omzet.

"De concurrentie binnen de retailindustrie is momenteel groter dan ooit. Winkeliers rekenen op hun leveranciers als het gaat om nieuwe en innovatieve producten die zullen leiden tot verbeteringen aan de basis. Dit is precies waar StoreCountTM kan ondersteunen. Het valt onder de 'sell more' categorie van onze tagline en helpt retailers bij het leren kennen van hun klanten zodat ze hun service hierop kunnen afstemmen", verklaart David Ivins, European Business Support Manager bij Checkpoint Systems.

In tegenstelling tot andere kant-en-klaar oplossingen, interpreteert StoreCountTM de geregistreerde data, in plaats van dat het alleen een totaaloverzicht biedt van het aantal bezoekers dat dagelijks, handmatig moet worden bijgehouden. Na eenvoudige installatie is het geschikt om zowel centraal als stand-alone tot vier in- en uitgangen te bewaken. De telling vindt elke 15, 30 en 60 minuten plaats en de grafieken kunnen worden weergegeven over de periode van een dag, week, maand of jaar. Informatie kan ook in tekstvorm worden geëxtraheerd om aan bepaalde rapportage-eisen te kunnen voldoen.

"Met behulp van de StoreCountTM rapportages kunnen roosters worden gepland zodat er meer medewerkers aanwezig zijn tijdens drukke periodes. Daarnaast meet StoreCountTM het effect van aanbiedingen in de winkel, welke producten het best verkopen en hoeveel bezoekers daadwerkelijk tot aankoop overgaan. Dit zal resulteren in grotere klanttevredenheid, hogere klantentrouw en heel belangrijk, meer omzet voor de retailer."

De systeemvereisten waarop StoreCountTM succesvol draait bestaan uit een PC met Pentium II plus een 500 MHz processor, of beter nog: 256 MB RAM, een RS232 poort of een LAN-verbinding en een compatibel besturingssysteem zoals Microsoft Windows 98, ME, XP of XP Professional met Internet Explorer.

StoreCountTM is onderdeel van Checkpoint's familie van systemen voor het registreren van bezoekersaantallen. Het is de laatste in een serie van productinnovaties van de organisatie dat ook het zusterproduct CheckCountTM ontwikkelde, een webgebaseerd systeem voor het tellen van het aantal klanten in een winkel

Over Checkpoint Systems, Inc.
Checkpoint Systems Inc. is wereldleider in productidentificatie en oplossingen voor dervingsreductie voor de retail en zijn supply chain. Alle oplossingen en diensten die Checkpoint zijn klanten levert zijn er op gericht om hun omzet en winst te verhogen. Checkpoint is beursgenoteerd op de NYSE, doet in alle delen van de wereld zaken en heeft wereldwijd meer dan 3.200 medewerkers. Het is gespecialiseerd in RF-technologie (radiofrequentie).Het productportfolio bestaat o.m. uit: systemen voor digitale RF/EAS (elektronische artikelbeveiliging) en RFID (Radio Frequente Identificatie), RF-bronbeveiliging en etikettering. Het aanbod wordt ondersteund door een wereldwijd netwerk van 26 servicebureaus. Website: www.checkpointeurope.com