Ingezonden persbericht


Mailmedia: Marktleider in SMS Advertising met ruim 2 miljoen mobiele nummers

Amsterdam, 30 januari 2008 - Mailmedia beschikt per direct over 2,1 miljoen mobiele opt-in nummers voor het ontvangen van aanbiedingen per SMS. Om aan de sterk groeiende marktvraag te voldoen, zijn recentelijk nieuwe en exclusieve partnerships afgesloten met BellenMetbas, SimmerZ en SMScity. De ontvangers hebben zelf actief aangegeven open te staan voor commerciële aanbiedingen per SMS (opt-in). Bovendien zijn deze registraties voorzien van een rijk profiel qua identiteit, voorkeur en gedrag, zodat exact de juiste persoon wordt bereikt.

Mobile Advertising wordt gezien als een belangrijke trend voor 2008. Dankzij de enorme adoptie van mobiel internet, gevoed door flat-fee data-abonnementen en de groeiende penetratie van telefoons met internetverbinding en grote schermen, wordt dit medium steeds vaker ingezet door adverteerders van Mailmedia.

De 2,1 miljoen ontvangers van de aanbiedingen per SMS van Mailmedia hebben zelf actief aangegeven deze te willen ontvangen. Omdat de gebruikers tevens een uitgebreid profiel hebben ingevuld en hun voorkeuren continue verrijkt worden, zetten zowel Consumenten als Business-to-Business en Recruitment adverteerders steeds vaker via Mailmedia Direct SMS campagnes in. Mailmedia verzorgt SMS campagnes voor o.a. ABN Amro, De Friesland Verzekeraar, FBTO, Ohra, Vodafone en Zilveren Kruis.

Marcel Molenaar, Commercieel Directeur van Mailmedia, "Steeds vaker krijgen wij van A-merken het verzoek hun complete Electronic Direct Marketing (EDM) campagne uit te voeren. De mobiele telefoon is hierbij uiteraard niet meer weg te denken. Niets is zo persoonlijk als een SMS alert. Deze kan zowel los als in combinatie met een aanbod per email gedaan worden. Onze campagne management tool stemt de timing geheel af op het gedrag van de ontvanger. Dankzij de nieuwe partnerships, beschikken we over het grootste bereik in de Nederlandse markt."

Over Mailmedia:
Full service dialogue data bureau Mailmedia verzorgt voor media zoals Adformatie, Autoweek, FEM Business, FHM, Hyves, Jobnews, Stepstone en Zibb.nl op exclusieve basis de exploitatie van hun email- en SMS-bestanden. Mailmedia biedt adverteerders een gericht bereik door deze bestanden te verhuren voor direct email en SMS acties. Mailmedia werkt uitsluitend met ontvangers die graag aanbiedingen per email of SMS willen ontvangen (opt-in) en bereikt daarmee de individuele ontvanger die daadwerkelijk geïnteresseerd is. Als actief lid van DDMA en van emailmarketing association EMMA-nl staat Mailmedia al drie jaar in de Emerce Top 100 van meest betrouwbare internetbedrijven. Mailmedia won afgelopen jaar de EMMA (Email Marketing Award).