Ingezonden persbericht


Persbericht - 31 januari 2008

TradeDoubler maakt cijfers 2007 bekend

2007 wordt gekenmerkt door een sterke winsttoename, stabiele marges en goede resultaten in de groeiende Europese markten

Stockholm, 31 januari 2008

De omzet van TradeDoubler is in 2007 toegenomen met 53%, naar SEK 2,66 miljard (ongeveer ¤282 miljoen) in 2007. In het llaatste kwartaal van 2007 steeg de omzet met 69% naar SEK 872,4 miljoen (¤92 miljoen). De bruto winst is in 20077 toegenomen 32% naar SEK 636 miljoen (¤67 miljoen) en in het laatste kwartaal steeg de winst met 34% naar SEK 187 miljoen (¤20 miljoen).

Heel 2007:

* De omzet is met 52,7 % gestegen naar SEK 2.663,6 miljoen ten opzichte van SEK 1.744,1 miljoen over heel 2006
* In 2007 bedroeg de bruto winst SEK 636 miljoen, een stijging van 32,4 % in vergelijking met de SEK 480,3 miljoen in 2006
* De EBIT bedroeg SEK 194,8 miljoen waar deze in 2006 SEK 190,1 was; een stijging van 2,5%
* De netto winst is over heel 2007 SEK 152,3 miljoen, een stijging van 8,5 % in vergelijking tot 2006 SEK 140,4 miljoen

Kwartaal 4 2007:

* In het vierde kwartaal nam de omzet toe met 69,1 % naar SEK 872,4 miljoen in vergelijking tot het vierde kwartaal in 2006 SEK 515,8 miljoen
* De bruto winst steeg met 34,1 % naar SEK 187,1 miljoen ten opzichte van SEK 139,6 miljoen in 2006.
* De EBIT steeg naar SEK 65 miljoen, een stijging van 6,4 % ten opzicht van het laatste kwartaal van 2006 SEK 61,1 miljoen.
* De netto winst is het laatste kwartaal van2007 gestegen met 8% naar SEK 44,1 miljoen (2006: SEK 47,9 miljoen)

Will Cooper, CEO TradeDoubler, zegt:'Het is inspirerend om te zien dat alle lokale markten en business units een positieve bijdrage leveren aan de continue groei en het succes van TradeDoubler. Ik ben zeer tevreden met de sterke prestaties in de snel groeiende markten van TradeDoubler.'

Lees het volledige jaarverslag hier

Over TradeDoubler:
TradeDoubler is een pan-Europese aanbieder van digital marketing en biedt diverse performance-based marketing oplossingen aan. De producten en services van TradeDoubler verschaffen bedrijven de tools en expertise om online resultaten te leveren, wat varieert van brand awareness tot aan het genereren van sales. TradeDoubler heeft haar hoofdkantoor in Zweden en lokale kantoren in 18 Europese landen. In het derde kwartaal van 2007 heeft TradeDoubler de IMW Group (The Search Works/ The Technology Works) overgenomen en daarmee een belangrijke stap richting Search gedaan. Met een uitgebreide marktkennis en een netwerk van ruim 120.000 actieve publishers realiseert TradeDoubler online resultaten voor meer dan 1.600 advertisers. TradeDoubler richt zich op (inter)nationale A-merken. Tot haar klantenkring behoren o.a. Apple, Dell, KLM, ING, Centerparcs, Kelkoo, TUI, Thomas Cook en eBay. Met de lancering van TD Technology in Japan in januari 2008, heeft TradeDoubler een aanwezigheid op de Aziatische markt en een wereldwijd bereik.

Voor meer informatie over TradeDoubler: www.tradedoubler.com.