Ingezonden persbericht


Thalys en Viadeo lanceren Thalyseo

Eerste internationale netwerkplatform om virtuele

zakelijke contacten met 300 km/u om te zetten in echte relaties

Amsterdam, 31 januari 2008 - Viadeo en Thalys bieden de leden van het zakelijk Thalyseo-netwerk de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten aan boord van de Thalys-treinen. Dit initiatief sluit nauw aan op met de voor Viadeo kernwaarden zoals uitwisseling, multiculturele contacten, doeltreffendheid en vernieuwing. Thalyseo komt voort uit het innovatieve partnerschap tussen Thalys en Viadeo, een platform voor zakelijke netwerken.Het netwerk is speciaal ontwikkeld voor de 6,2 miljoen reizigers die Thalys jaarlijks vervoert en de 3 miljoen leden van Viadeo. Met name de 48 procent zakelijke klanten van Thalys profiteren van de netwerktool. Hiermee kunnen ze hun reis nog aangenamer en nuttiger maken. Thalyseo is vanaf vandaag beschikbaar op www.thalyseo.com.

Met Thalyseo bieden Thalys en Viadeo een vernieuwende, praktische en concrete oplossing voor actieve reizigers voor wie tijd een zeldzaam en kostbaar luxeproduct is. Voortaan kunnen drukbezette reizigers hun reistijd nuttiger besteden. Met Thalyseo kunnen ze tijdens hun reis nieuwe contacten leggen, afspraken inplannen en nieuwe zakelijke relaties opbouwen.

Thalyseo werkt als volgt. Wie als reiziger een plaats geboekt heeft voor een Thalys-traject, hoeft het traject enkel toe te voegen aan zijn of haar profiel om na te gaan welke professionals ook aanwezig zijn aan boord. Reizigers kunnen hen dan een thema of een gespreksonderwerp voorstellen. Daarnaast kunnen ze voorafgaand aan de treinreis de passagierslijst met Thalys-verbindingen bekijken en op basis daarvan de meest geschikte trein kiezen om hun zakelijk netwerk verder uit te bouwen.

"Bij Thalys willen we continu in contact blijven met onze klanten om te anticiperen op hun verwachtingen en om trends te volgen. Thalyseo is een nieuw voorbeeld van deze doelstelling. Het illustreert verder dat we op het gebied van technologie en service innoveren en partnerships sluiten met de beste spelers op de markt. Thalyseo vormt eigenlijk het eerste element van de 'Nieuwe Thalys', die in de loop van 2008 verder wordt onthuld",aldus Jean-Michel Dancoisne, CEO van Thalys International.

Het multiculturele en meertalige aspect van Thalyseo maakt het leggen van nieuwe contacten nog boeiender en interessanter. Thalyseo bevordert deze internationale contacten en zorgt dat deze een concrete vorm krijgen aan boord van de Thalys-treinen. Reizigers kunnen Thalyseo gebruiken in de vier Thalys-landen (België, Frankrijk, Duitsland en Nederland). Bovendien is het sociale netwerk beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Frans. Op die manier kunnen reizigers hun adressenbestand uitbreiden en over de landsgrenzen nieuwe zakenrelaties aanknopen.

"Het online opbouwen van zakelijke relaties is het vakgebied van Viadeo. We zien ons partnerschap met Thalys als een manier om de overstap van de virtuele wereld naar de realiteit te versnellen door zakelijke reizigers de mogelijkheid te bieden elkaar te ontmoeten tijdens hun reis. Met Thalyseo realiseren Thalys en Viadeo bovendien hun doelstellingen om iedereen de mogelijkheid te bieden om zaken te doen tegen hoge snelheid", zegt Dan Serfaty, medeoprichter en algemeen directeur van Viadeo.

Reizigers kunnen op www.thalyseo.com eenvoudig en kosteloos een profiel aanmaken. Het duurt slechts een paar minuten om de gebruikersgegevens in te voeren. Vervolgens kunnen ze hun online profiel voor Thalyseo aanmaken op Viadeo zonder dat ze de gegevens opnieuw hoeven in te voeren. Zakelijke reizigers die al lid zijn van het Viadeo-netwerk kunnen zich uiteraard eenvoudig met hun bestaande profiel aanmelden op Thalyseo.


1 Registreren op www.thalyseo.com 2 Treinnummer invoeren

en een profiel aanmaken

3 Nagaan wie de medereizigers zijn 4 Zakendoen en informatie uitwisselen

uit allerlei verschillende sectoren tegen 300 km/u!

Viadeo en Thalys ontwikkelen het Thalyseo-platform in de komende maanden nog verder. Tripnity is verantwoordelijk voor de uitwerking en ontwikkeling van Thalyseo.

Over Thalys

Tot op heden reisden er al meer dan 62 miljoen mensen met Thalys naar Parijs, Brussel, Amsterdam en Keulen. In 2007 steeg de omzet van Thalys met 6,6%. Met de Ticketless service van Thalys is het zelfs mogelijk zonder geprint ticket te reizen. Vanaf eind 2008 brengt Thalys reizigers in 1 uur en 46 minuten van Brussel naar Amsterdam en in 3 uur en 13 minuten van Parijs naar Amsterdam. Medio 2009 brengt Thalys reizigers in 1 uur en 47 minuten van Brussel naar Keulen en in 3 uur en 14 minuten van Parijs naar Keulen. Op www.thalys.com staan alle onze aanbiedingen en die van Thalys-partners en het laatste nieuws over Thalys. Hiervoor kunnen mobiele geïnteresseerden ook terecht op: http://thalys.mobi. Thalys is een product van de groepen NMBS, SNCF, DB AG en NS. De organisatie is lid van: Railteam (een samenwerking tussen de belangrijkste Europese spoorwegoperatoren voor reizen op hoge snelheid), CER (Community of European Railway and Infrastructure Companies) en UIC (International Union of Railways).

Over Viadeo

Viadeo is een van de grootste zakelijke sociale netwerken ter wereld en heeft in Europa 1,8 miljoen leden. Zij gebruiken Viadeo om online in contact te komen met (potentiële) klanten, leveranciers, businesspartners, werkgevers en werknemers in de gehele wereld. Viadeo is in 2003 opgericht als privénetwerk van 200 ondernemers. Zij waren van mening dat het online delen van businesskennis en oplossingen voor dagelijkse problemen grote voordelen kan opleveren. In december 2004 werd het netwerk publiekelijk toegankelijk. Het telt nu 1,8 miljoen gebruikers in Europa en meer dan 1,4 miljoen in China dankzij zijn strategische partnership met het grootste Chinese netwerk voor professionals. Leden kunnen hun profiel aanmaken in het Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Duits, Portugees, Italiaans en Chinees.