Ingezonden persbericht


Persbericht

31 januari, 2008

Aweta zet bedrijfssoftware van IFS in voor ondersteuning productieproces

~ IFS Applications zorgt voor een snelle en efficiënte productie ~

Aweta, specialist in hoogwaardige sorteer- en verpakkingstechnologie, zet IFS Applications in voor de verbetering van zijn primaire bedrijfsprocessen. Aweta is een van de marktleiders in de groente-, fruit- en bloemenbranche. Het bedrijf heeft 180 medewerkers in Nederland, waar het is gevestigd in Nootdorp. Wereldwijd telt de organisatie ruim 350 medewerkers.

Het contract tussen Aweta en IFS Benelux is in januari 2008 getekend. Bij de implementatie, die in maart 2008 van start gaat, zal gebruik worden gemaakt van het Project Manufacturing Template. Dit template heeft IFS Benelux ontwikkeld voor projectgestuurde productiebedrijven en bestaat uit een vooringerichte, branchespecifieke oplossing waarmee een kortere implementatietijd kan worden gerealiseerd.

Bij Aweta wordt de huidige software compleet door IFS Applications vervangen. Hierdoor wordt de doorlooptijd van projecten verkort en het inzicht verbeterd. Daarnaast biedt de applicatie ondersteuning bij de kostprijsbepaling en kunnen installaties versneld en kwalitatief beter worden uitgevoerd.

"Ons doel is voortdurend onze processen te verbeteren en ervoor te zorgen dat onze klanten altijd op de snelste en beste productie kunnen rekenen", zegt Cees Hooyschuur, financieel directeur bij Aweta. "Op deze manier kunnen we onze huidige klanten nog beter van dienst zijn en dit zal leiden tot hogere klanttevredenheid. Onze klanten zullen in de toekomst de voordelen van de IFS-software ondervinden op het gebied van efficiëntie en snelheid bij het sorteren en verpakken van groente, fruit en bloemen."

Nico van Heuven, directeur van IFS Benelux zegt: "Ik ben blij dat Aweta voor IFS heeft gekozen en ben ervan overtuigd dat de implementatie van de Project Manufacturing Template ervoor zal zorgen dat tegen lage kosten een snelle implementatie zal worden gerealiseerd. We verwachten met deze implementatie de primaire bedrijfsprocessen van Aweta te optimaliseren en daarmee Aweta in staat te stellen de klanten nog beter van dienst te zijn."

(312 woorden)