Ingezonden persbericht


Unica marktleider volgens onafhankelijk onderzoek naar 'Marketing Leadership- en Relationship Marketing-oplossingen'

Utrecht, 31 januari 2008 - Unica (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider van software voor Enterprise Marketing Management (EMM), is volgens Forrester wereldwijd leider op het vlak van 'Marketing Leadership- en Relationship Marketing-oplossingen'. Daarnaast noemt het onderzoeksbureau Unica een 'strong performer' op het gebied van Marketing Operations. Dit alles vermeldt Forrester in het rapport 'The Forrester Wave: Enterprise Marketing Platforms, Q1 2008'.

Volgens Forrester zijn de krachtige 'campaign management'-mogelijkheden in combinatie met het schaalbare plan- en beheerplatform van Unica belangrijke factoren voor het marktleiderschap van Unica. Het bedrijf werkt ondertussen verder aan de stapsgewijze uitbreiding van zijn oplossingen met geavanceerde analytische functies voor optimalisering, event detection en interaction management. Ook heeft Unica de krachtigste strategische visie, waarmee het bedrijf duidelijk zijn doelstelling uitdraagt om een platform te creëren ter ondersteuning van alle marketingvormen.

"Het Forrester Wave-rapport is voor Unica een belangrijke erkenning van de kwaliteit van onze oplossingen en onze belofte om geïntegreerde technologie te leveren, waarmee marketeers wereldwijd hun marketinginitiatieven kunnen uitvoeren, analyseren en meten", zegt Marcel Holsheimer, Vice-President Marketing EMEA van Unica. "Daarnaast blijven we ons inzetten om ons EMM-aanbod aan te vullen met interactieve marketingfuncties van Affinium NetInsight - onze geïntegreerde webanalyseoplossing - en Affinium Insight - onze klantanalyse- en marketing performance managementanalyse-oplossing."

Forrester evalueerde de sterke en zwakke punten van acht leveranciers van 'Enterprise Marketing'-platformen. Dit deed het onderzoeksbureau aan de hand van 160 criteria, onderverdeeld in drie categorieën: huidig aanbod, strategie en aanwezigheid in de markt. Forrester concludeert: "Unica is met name vanwege zijn krachtige en diepgaande 'campaign management'-applicatie marktleider in relatiemarketing." Het rapport vervolgt: "Uit ons onderzoek komt Unica duidelijk als marktleider op het vlak van 'Marketing Leadership'-oplossingen naar voren."

Affinium, de softwaresuite van Unica, is de enige complete oplossing die organisaties de kracht en flexibiliteit geeft om hun klanten te bieden wat ze verwachten: een consistente merkervaring. De Affinium Suite biedt krachtige functionaliteit voor klantanalyse, event detection, campagnemanagement, lead-management en marketing recource management. De EEM-oplossing van Unica omvat de best verkopende producten van Unica - Affinium Campaign, Affinium NetInsight en AffiniumPlan.

###

Unica
Unica® Corporation (Nasdaq: UNCA) is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van software voor Enterprise Marketing Management (EMM). Unica richt zich exclusief op de behoeften van marketeers en levert de meest uitgebreide EMM-suite op de markt. De Affinium®-software van Unica stroomlijnt het volledige marketingproces voor merken-, relatie- en internetmarketing: van planning en budgettering tot en met projectmanagement, uitvoering en evaluatie. Affinium is zowel 'on premise' als 'on demand' leverbaar en biedt onder meer de volgende EMM-kernfuncties: web- en klantanalyse, lead- en campagnebeheer over meerdere kanalen, en management van marketing-resources. De unieke oplossing van Unica omvat een opslagsysteem voor marketinginformatie, dat marketeers in staat stelt om marketinggegevens en -middelen eenvoudig te beheren, verschillende campagneonderdelen snel samen te voegen en de resultaten bij te houden en te evalueren.

Unica is opgericht in 1992. Het hoofdkantoor bevindt zich in Waltham (Massachusetts, VS). De Benelux-kantoren van Unica zijn gevestigd in Utrecht en Brussel. Bezoek www.unica.com voor meer informatie.



Ingezonden persbericht