Ingezonden persbericht


Persbericht

Human Inference lanceert virale documentaire

in zoektocht naar nieuwe medewerkers

Rapper Ber schittert in sollicitatiegesprek met CEO Hugo Verwijs

Arnhem, 31 januari 2008 - Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, zet als eerste in Nederland een virale documentaire in bij zijn zoektocht naar IT talent. In de mini-documentaire wordt aan de hand van een sollicitatiegesprek met een wel zeer ongebruikelijke kandidaat kort uiteengezet wat het bedrijf doet. Rapper Ber, bekend van mijnhummer.nl, speelt de sollicitant en CEO Hugo Verwijs speelt zichzelf. De documentaire is onder andere op www.hummervandezaak.nl te bewonderen.

Hugo Verwijs, CEO van Human Inference over de bijzondere manier van arbeidsmarktcommunicatie: "IT-talent is gewild en om de juiste mensen aan te trekken wordt veel geld uitgegeven in de media. Met ons budget is het ondoenlijk om boven de mediadruk van bedrijven als Oracle en IBM uit te stijgen, maar we hebben wel mooie banen in een fantastisch bedrijf. Vandaar dat we op zoek zijn gegaan naar een creatieve oplossing. We denken dat we met deze mini-documentaire de twee kanten van Human Inference kunnen laten zien aan potentiële medewerkers: een solide bedrijf met een internationale scope, maar tegelijkertijd een bedrijf waar creativiteit en humor een belangrijke rol spelen."

Aan de documentaire wordt een origineel vervolg gegeven. De eerste 100 geïnteresseerden worden uitgenodigd voor een speciale 'meet & greet' sessie met rapper Ber. Uiteraard zal Ber zijn hit "Ik ben een predator" die avond ten gehore brengen. Verder zijn er plannen om met Ber op tournee te gaan in Duitsland en Engeland, waar de virale documentaire ook wordt ingezet.

Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van gegevens verbetert en vervuiling voorkomt. De software is gebaseerd op natuurlijke taalverwerking die gebruikmaakt van landspecifieke kennis. Daarnaast kunnen gegevens vanuit verschillende databronnen geïntegreerd worden. De oplossingen zijn toegesneden op grote databases en bedrijfskritische systemen waarbij goede gegevenskwaliteit essentieel is.

Meer dan 220 bedrijven zetten de Human Inference oplossingen in voor het bereiken van customer intimacy, operational excellence en compliance. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn immers een harde voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan regelgeving, opsporing van fraude en efficiënte zoekprocessen in call centers.

Naast het hoofdkantoor in Arnhem heeft Human Inference ook vestigingen in Engeland, Duitsland,België en India en vertegenwoordigingen in Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Maleisië. Human Inference software is in gebruik bij, onder andere, ABN AMRO, Allianz, Belastingdienst Automatiseringscentrum, Centraal Beheer Achmea, Center Parcs, Delta Lloyd verzekeringsgroep, KPN Telecom, ING, RWE Energy, Essent, E.ON IS GmbH, NS Reizigers, O2 GmbH & Co. KG, Schufa, Sparkassen Informatik GmbH & Co. KG, Telegraaf, Wegener en TNT Express GmbH.

Ingezonden persbericht