Ingezonden persbericht
Groei StudentenWerk groter dan verwacht
Van zolderkamer naar miljoenenbedrijf in de uitzendbranche
Hoofddorp 31 januari StudentenWerk is de grootste
studentenuitzendorganisatie van Nederland en is de intermediair voor bijbanen.
Het jonge bedrijf uit Hoofddorp groeit explosief. Afgelopen jaar is de omzet met
52% gestegen en zijn er vier nieuwe vestigingen geopend in Alkmaar, Arnhem,
Den Haag en Tilburg. Ook in 2008 wordt weer een aanzienlijke groei verwacht.
Tevens wordt dit jaar de eerste stap gezet voor expansie naar het buitenland.
Explosieve groei
StudentenWerk heeft in 2007 een omzet laten zien van 38 miljoen; dit is een groei van
52%. Deze groei is uitzonderlijk. Brancheorganisatie ABU meldt namelijk dat de omzet
van alle uitzendbureaus in 2007 met 8% is gestegen. Naast deze enorme omzetgroei is
ook het aantal klanten met 96% gestegen en het aantal uitzendkrachten met 117%. Ook
de database met profielen van kandidaten blijft zich uitbreiden. Inmiddels staat meer dan
de helft van de studerend Nederland ingeschreven bij StudentenWerk.
Ambitieus
Ook voor 2008 zijn de verwachtingen hoog. De doelstelling is een omzetgroei te laten
zien van 60%. StudentenWerk verwacht onder andere meer vacatures te gaan vervullen
voor de overheid. Daarnaast ligt de focus voor dit jaar vooral op de relatie met de
huidige opdrachtgevers en kandidaten. De landelijke dekking wordt verstevigd met een
aantal nieuwe vestigingen. De komende tijd worden er vestigingen geopend in, Leiden,
Maastricht, Den Bosch en Leeuwarden.
Succesverhaal
De drie oprichters van StudentenWerk, Hugo de Koning
(27), Bram Bosveld (26) en Rogier Thewessen (31) zijn in
1999 begonnen met het uitzenden van studenten. De
beginperiode op de zolderkamer ligt inmiddels ver achter
hen. In totaal telt het bedrijf nu negen vestigingen en meer
dan honderdzestig werknemers. StudentenWerk was één
van de eerste uitzendorganisaties die niet met
inloopvestigingen werkt, maar helemaal internetbased
functioneert. Kandidaten schrijven zich online in, maken zelf
een persoonlijke pagina aan en ondergaan vervolgens een
telefonische screening. Een persoonlijk gesprek op het
uitzendbureau is voor kandidaten de laatste stap op weg
naar een bijbaan. Op dit moment staan er ruim 360.000
studenten ingeschreven bij StudentenWerk. Dankzij deze
enorme kandidaten-database kunnen de
recruiters van StudentenWerk bijzonder snel passende
kandidaten voorstellen aan hun klanten. Nieuwe vacatures worden door middel van e-
mail direct onder de aandacht gebracht van de ingeschreven studenten.
Strategie
Het gaat dus hard met de groei van StudentenWerk. Toch hanteren de drie eigenaren
nog steeds dezelfde strategie als acht jaar geleden. Bram Bosveld: "Onze kracht is vooral
de vasthoudendheid, persoonlijke benadering en ons personeelsbeleid. En daarnaast is
maar één ding heel belangrijk en dat is keihard werken, twee keer zo hard als iemand
anders zou doen". Het klantenbestand van StudentenWerk bestaat uit bedrijven als
Accenture, NS, KPN, Albert Heijn, IKEA, Red Bull, Orange, Tele2 en SBS Broadcasting. Na
Nederland lonkt ook het buitenland; er zijn plannen om de Europese markt te gaan
veroveren. Op dit moment worden de mogelijkheden in kaart gebracht om de
succesformule van StudentenWerk ook in Duitsland en België te gaan starten.
Wist u dat StudentenWerk
· 361.132 ingeschreven studenten in de database heeft
· daarmee de helft van studerend Nederland in haar database heeft
· 15.900 studenten aan een baan geholpen heeft in 2007
· 350.000 unieke bezoekers per maand heeft op hun website
· een omzetstijging van 52% heeft behaald in 2007
· Albert Heijn, Accenture, NS, IKEA, KPN, Orange en Red Bull als klant heeft