Persberichten

Trade Mart Utrecht-Jewels & Watches wordt onderscheidend eigen merk

Publicatiedatum: 18-10-2007


Jewels & Watches (J&W), onderdeel van Trade Mart Utrecht, ondergaat momenteel een complete restyle en wordt vanaf 2008 als eigen merk neergezet. Naast een complete metamorfose van de eerste etage, krijgt J&W tevens meer eigen evenementen, haar eigen campagnes en een onderscheidende huisstijl. Zowel bij de voorbereiding als de uitvoering zijn de exposanten nauw betrokken en ook bij het toekomstig beleid zullen zij een actieve rol blijven spelen. Bezoekers van J&W komen straks terecht in een gastvrije en inspirerende omgeving, waar veel wordt georganiseerd en goede presentaties worden gegeven. J&W is vanaf volgend jaar dé plek in Nederland waar nieuwe trends en producten worden gelanceerd. Bij deze grondige restyle hoort een passende opening. Deze vindt plaats op zondag 3 februari 2008 tijdens de eerste editie van het nieuwe halfjaarlijkse Fashion Event van J&W.


Trendsettend
Uitstraling en sfeer vormen belangrijke elementen van het nieuwe Jewels & Watches. Om het interieur net zo stijlvol en trendy te laten zijn als de sieraden zelf, ondergaat de eerste afdeling een complete metamorfose. Dat geldt niet alleen voor de algemene ruimtes, ook de exposanten zijn druk bezig met het bouwen van compleet nieuwe stands. Belangrijke veranderingen op de beursvloer zelf zijn de aanleg van een gastvrij plein en het betrekken van de Johan Friso Foyer bij de eerste etage. Op het plein komen strak vorm gegeven loges te staan en een aantal vitrines. Dit plein vormt een ontmoetingsplek en ligt op steenworp afstand van de nieuwe lounge- & barruimte. Dankzij het doorbreken van een muur kunnen exposanten nu ook gebruik maken van de Johan Friso Foyer. In deze smaakvol ingerichte ruimte kunnen presentaties worden gegeven, speciale activiteiten worden georganiseerd en tijdens evenementen is dit de ruimte voor gastexposanten.

Vernieuwde entree
De entree van de eerste verdieping krijgt een totaal nieuwe look, waarbij op ingebouwde flatscreens productpresentaties te zien zijn. Ook verdwijnen vanaf januari de toegangspoortjes. De poortjes weigeren nu nog wel eens dienst en ook de onleesbare kaartjes leveren de nodige irritaties op. Om de entree in de toekomst een stuk klantvriendelijker te maken wordt vanaf begin volgend jaar gewerkt met een nieuw systeem met toegangspassen van duurzaam plastic. De toegangscontrole gebeurt dan met een scanner, waarbij exposanten en bezoekers alleen hun badge hoeven te tonen. Achter de schermen vereist dit systeem de nodige aanpassingen, waaronder de inrichting van een nieuwe database. Groot voordeel hiervan is dat er vanaf januari door de detaillist ook online jaarkaarten besteld en betaald kunnen worden.

Grondige voorbereiding
Voor de lancering van het merk Jewels & Watches is Trade Mart Utrecht niet over één nacht ijs gegaan. Met de voorbereiding is het beursteam al ruim een jaar bezig. In die tijd zijn o.a. gesprekken gevoerd met de exposanten, is uitvoerig overlegd met de markt en heeft een speciale marketingcommissie zich gericht op de nieuwe doelgroepen en bezoekers. Het resultaat is Jewels & Watches, een merk dat staat voor luxe, gastvrijheid en de laatste trends. Het is een plek waar business, fashion en pleasure elkaar ontmoeten. Jewels & Watches moet voor bezoekers en exposanten een dynamische en inspirerende beurs worden. Dé plek in Nederland waar nieuwe trends en producten worden gelanceerd.

Eigen events
Horloges en juwelen zijn tegenwoordig meer dan alleen sieraden, het zijn modeaccessoires geworden die onderhevig zijn aan de heersende (mode)trends. Naast de Voor- en Najaarsbeurs komt Jewels & Watches dan ook met twee extra Fashion Events in februari en juli. Deze events zijn thematisch en seizoensgebonden en precies op tijd om juweliers de nieuwste collecties te laten zien.

Spetterende opening
Op zondag 3 en maandag 4 februari vindt tijdens het eerste Fashion Event de officiële opening van het vernieuwde Jewels & Watches plaats. Met de precieze invulling is de organisatie nog bezig, maar dat het spetterend gaat worden staat vast! In de nieuwe foyer brengen tijdens het Fashion Event verschillende exposanten hun merk extra onder de aandacht. Tijdens het volgende Fashion Event in juli wordt deze ruimte gevuld door gastexposanten.

Restyle Trade Mart Utrecht
Niet alleen Jewels & Watches, maar heel Trade Mart Utrecht gaat 2008 fris en vernieuwd van start. Een belangrijk onderdeel van de restyle van Trade Mart Utrecht zelf is de nieuwe huisstijl. Daarnaast is ook veel aandacht geschonken aan de oriëntatiemogelijkheden voor bezoekers. Men kan straks nóg duidelijker zien waar men zich bevindt in het zeven verdiepingen tellende complex. Het nieuwe uiterlijk van Trade Mart Utrecht is fris, trendy en herkenbaar en laat duidelijk zien waar Trade Mart Utrecht voor staat: een inspirerend handelscentrum waar trends zichtbaar worden en ontmoetingen verrassend zijn.

Praktisch
De eerste editie van Fashion Event vindt plaats op zondag 3 en maandag 4 februari. Kijk voor meer informatie op www.trademart.nl

EINDE PERSBERICHT
---