Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid


04 feb 2008

Start campagne Veilig Uitgaan in Westland

Onder het motto 'Uit in het Westland, doe alsof je thuis bent' is afgelopen vrijdag in de gemeente Westland een campagne gestart om uitgaansoverlast te verminderen. De campagne is gericht op bewustwording en gedragsbeïnvloeding. Een belangrijk item binnen de campagne zijn de (t)huisregels van de horeca.

Aan de campagne is een website gekoppeld. Ook zijn er posters, T-shirts op naam, bierviltjes, straatnaamborden, flyers en bestickerde rent-a-bob auto's beschikbaar. Op de site zijn het campagnelied, de clip en een ringtone te downloaden.

De campagne is een onderdeel van de Kwaliteitsmeter Veilig Uitgaan (KVU). Binnen de KVU werken de gemeente, Koninklijk Horeca Nederland, afdeling Westland, de Kamer van Koophandel Westland en politie Haaglanden, bureau Westland samen op het gebied van veilig uitgaan.