Ingezonden persbericht


Persbericht

Kodak toont innovatieve en flexibele oplossingen waarmee retailers hun omzet kunnen verhogen en in-store traffic vergroten

Nieuwe Kodak Adaptive Picture Exchange zorgt voor onmiddellijke levering van 'customized' fotoproducten en vermindert inventarismanagement

Las Vegas, USA, 4 februari 2008 - Tijdens de Photo Marketing Associatioon Show (PMA) toont Eastman Kodak Company (NYSE:EK) zijn toewijding aan het succes van retailpartners met de uitbreiding van de portfolio met bewezen, modulaire en aanpasbare oplossingen. Centraal bij deze oplossingen staat de nieuwe KODAK Adaptive Picture Exhange/APEX de nieuwste behind-the-counter thermische dry-lab oplossing.

Het APEX systeem biedt retailers gebruiksgemak, flexibiliteit en schaalbaarheid. Het biedt de mogelijkheid voordelig fotoproducten van hoge kwaliteit te produceren terwijl de kosten en complexiteit geminimaliseerd blijven. APEX is 's werelds eerste retailsysteem dat lintoptimalisatie en dual finish eigenschappen combineert om zo op kostefficiënte wijze een brede reeks printformaten mogelijk te maken uit één enkele media SKU. Door de flexibiliteit van het systeem is het ideaal voor zowel kleine als grote retailers. Het systeem biedt de mogelijkheid om bestaande middelen te blijven benutten en verder uit te breiden naar nieuwe technologieën, inspelend op de zakelijke behoefte.

'Consumenten kijken steeds vaker naar verschillende manieren om van hun herinneringen te genieten. Dit daagt retailers uit om te investeren in slimme en flexibele technologieën die hen in staat stellen om aan de wensen van de klant tegemoet te komen, nu maar ook in de toekomst,' zegt Brad Kruchten, general manager van Kodak's Retail Printing Group en vice president, Eastman Kodak Company. 'APEX is slechts een voorbeeld van hoe Kodak haar retailers aanpasbare oplossingen biedt die hen in staat stellen voordeel te halen uit hun huidige investeringen in apparatuur, terwijl zij de basis leggen voor toekomstige uitbreiding.'

Adaptive Picture Exchange
APEX, beschikbaar in het begin van het tweede kwartaal van 2008, is een totaal nieuw ontwerp binnen dry-lab systemen. Het is ontworpen om tegemoet te komen aan de steeds veranderende behoeften van retailers. Retailers kunnen huidige KODAK stations (tot maximaal 13) aansluiten op het APEX systeem om de standaard printbestellingen van klanten uit te voeren. Tevens kan het systeem premium bestellingen zoals posters, enkel- en dubbelzijdige fotoboeken, kalenders, collages, ansichtkaarten en KODAK Picture Movie DVD aan, als enige oplossing op de winkelvloer.

Aanvulling op het portfolio van Kodak
APEX is slechts één van de vele oplossingen die Kodak aan haar retailers biedt om een balans te vinden tussen hun wensen om een brede reeks populaire en betaalbare fotoproducten aan te bieden terwijl er rekening moet worden gehouden met het budget en het aantal beschikbare vierkante meters. Andere producten en diensten die door Kodak tijdens de PMA worden geïntroduceerd zijn:

â-< Nieuwe Kodak DL2100 Duplex Printer: Deze nieuwe onsite elektrafotografische printer, geoptimaliseerd voor het gebruik van het nieuwe APEX systeem, Kodak fotokiosk G4s en toekomstige modellen, creëert dubbelzijdige kalenders, fotoboeken en ansichtkaarten en kan retailers binnen een jaar rendement opleveren. De printer kan met kaarten en papier werken, tot 8-1/2x11 inch (A4), gevouwen 5x7 inch ansichtkaarten en kan tot 13 duplex pagina's per minuut printen, in full-colour van uitzonderlijk hoge kwaliteit. (beschikbaar zomer 2008)

â-< Kodak Rapid Print Scanner: de nieuwe Rapid Print Scanner biedt consumenten de mogelijkheid hun oude foto's snel en gemakkelijk te scannen en archiveren, direct vanaf de Kodak fotokiosk. De scanner is bestemd voor foto's variërend van portemonnee-grootte tot 8x12 en kan tot 30, 4x6 beelden per minuut scannen. Wanneer afbeeldingen gescand zijn kunnen consumenten ervoor kiezen deze op een Kodak Shoebox CD te laten branden of men kan ervoor kiezen iets speciaals met de foto te doen, zoals Kodak Picture Movie DVD, fotoboeken, collages en kalenders. Door deze dienst aan te bieden, kunnen winkeliers hun klanten kennis laten maken met nieuwe, spannende manieren om oude foto's te gebruiken om een verhaal te vertellen. (beschikbaar zomer 2008)

â-< Nieuwe Kodak fotokiosk G4X station: Kodak's nieuwe fotokiosk G4X maakt het voor retailers mogelijk gemakkelijk innovatieve nieuwe aanbiedingen van Kodak te benutten door een snellere en krachtige geïntegreerde combinatie van dual core processor en additioneel RAM & harddisk geheugen. Deze high-performance kiosk zal de wachttijd verminderen en de klanttevredenheid vergroten dankzij het snelle uploaden van foto's en de totale snelheid van begin tot einde. Met de Kodak fotokiosk G4X en bijbehorende DVD-brander, kunnen consumenten een Picture Movie DVD in minder dan 5 minuten creëren. Dit maakt de kiosk de enige echte instantoplossing in de industrie die het mogelijk maakt digitale beelden gemakkelijk tot leven te brengen met behulp van originele muziek. (beschikbaar Q2, 2008)

â-< Kodak Royal helder digitaal papier: Het nieuwe papier voor consumenten biedt hoogglans, een iriserend oppervlakte en het biedt retailers een manier om zich te onderscheiden. Het papier, compatibel met kortere procescycli, is geoptimaliseerd voor digitaal en optisch printen. Het creëert adembenemende foto's met krachtige, heldere kleuren. Het papier combineert een zwaarder gewicht met een onderscheidende gouden back-print voor een premium uitstraling. (beschikbaar zomer 2008)

â-< Kodak Ultra Max kleurenfilm: een nieuwe emulsie voor alle Kodak Ultra Max 400 en 800 speed filmrolletjes en wegwerpcamera's, versterkt heldere kleuren en biedt retailers de mogelijkheid consumenten relevante producten te bieden als aanvulling op hun digitale foto-ervaring. (beschikbaar Q1, 2008)

â-< Kodak Easyshare Z1012 IS digitale camera: de nieuwe Kodak Easyshare Z1012 IS digitale camera heeft een robuuste reeks exclusieve eigenschappen waarmee gedetailleerde foto's vastgelegd kunnen worden in de meest uitdagende omstandigheden. De camera is zeer compact en past gemakkelijk in de handpalm. De Z1012 IS, met 10-megapixel resolutie en 12x optische zoom met optische beeldstabilisatie, bevat slimme toepassingen die het maken van geweldige foto's zeer eenvoudig maakt.

Voor meer informatie over retail printing van Kodak bezoek www.kodak.com/go/retailprining


- Einde -

Voor meer informatie:
Pride PR
Jan Faber & Jessica van Rijswick
Telefoon: 071 568 00 28
e-mail: jan@pridepr.nl & jessica@pridepr.nl

Over Kodak
Kodak is wereldwijd de leidende vernieuwer op het gebied van imaging. Kodak helpt consumenten, bedrijven, en creatieve professionals te ontdekken hoe foto's en prints hun leven kunnen verrijken. In 2006 behaalde het bedrijf een omzet van $10.7 miljard en hangt aan een digitaal georiënteerde groeistrategie met als doel mensen te helpen om beter gebruik te maken van betekenisvolle beelden en informatie, zowel thuis als op het werk. Consumenten gebruiken de Kodak producten en diensten voor digitale en traditionele fotografie om altijd en overal foto's te nemen, af te drukken en te delen met anderen; bedrijven kunnen efficiënt communiceren met klanten wereldwijd met behulp van de oplossingen van Kodak voor prepress, conventioneel en digitaal afdrukken en document imaging; creatieve professionals vertrouwen op de technologie van Kodak om hun unieke verhaal te vertellen aan de hand van bewegende of stilstaande beelden.

Meer informatie over Kodak (NYSE: EK) kunt u vinden op www.kodak.com of op onze blog 1000words.kodak.com en 1000nerds.kodak.com