Ingezonden persbericht


Persbericht
4 februari 2008

Bart Vringer benoemd tot Operationeel
Directeur Ibis, Etap en Formule 1 Hotels

Bart Vringer (1960) is benoemd tot Operationeel Directeur bij Accor Hotels Nederland. Per 1 februari krijgt hij de operationele verantwoording over de veertien Ibis, Etap en Formule 1 Hotels in ons land. Bart Vringer volgt Remco Groenhuyzen op die eind vorig jaar General Manager van Novotel Amsterdam City is geworden. Met zijn benoeming keert Bart Vringer terug naar de Accor Groep waar hij tot halverwege de jaren negentig verschillende functies bekleedde.

Bart Vringer is afkomstig van Compass Group PLC waar hij vanuit het hoofdkantoor in Parijs de functie van Executive Director Marketing, Sales & International Clients binnen de Europese divisie vervulde. Daarvoor hield hij zich bij deze onderneming in dezelfde functie bezig met Strategy & Business Development voor West-Europa. Hij begon zijn loopbaan als Algemeen Directeur bij de Nederlandse dochter van Compass Group, ECS Catering.

Zijn kennismaking met de Accor Groep dateert van 1984 toen hij in zijn geboortestad Eindhoven werd aangesteld als Banquet Manager bij Sofitel Cocagne. Vier jaar later volgde zijn benoeming tot General Manager Novotel Venlo In 1989 kreeg hij de opdracht Novotel Rotterdam Brainpark te ontwikkelen en openen. Vervolgens ging hij de grens over en startte in Brussel met de renovatie en herstructurering van Novotel Brussels Airport.

Voor de nieuwe Operationeel Directeur Ibis, Etap en Formule 1 was 2007 een sabbatical jaar. "Ik heb alle tijd genomen voor mijn familie, vrienden en mezelf, en om over mijn verdere toekomstplannen na te denken," aldus Bart Vringer. "Met deze baan keer ik terug in een omgeving die mij altijd sterk heeft geïnspireerd. De operationele kant van het hotelwezen vind ik uitermate boeiend. Dat ik me nu ga bezighouden met drie verschillende hotelmerken, zie ik als een fantastische uitdaging."


---

Met 170.000 medewerkers in bijna 100 landen is Accor Europees marktleider en één van `s werelds grootste ondernemingen op het gebied van zakelijke dienstverlening. Accor biedt zowel de toeristische als de zakelijke reiziger ruim 40 jaar kennis en ervaring in de volgende segmenten:
· hotels: meer dan 4000 hotels met 500.000 kamers in 90 landen (Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, All Seasons, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6) en de daaraan gerelateerde nevenactiviteiten zoals luxueuze catering (Lenôtre);

· services aan zakelijke instellingen en overheden: dagelijks maken 23 miljoen mensen in 40 landen gebruik van een breed scala aan diensten (zoals maaltijdvouchers, sociale dienstverlening, kostenbeheer, incentive/events) die door Accor worden opgezet en beheerd. In Nederland is Accor vertegenwoordigd met 3 Sofitels waaronder Hotel The Grand Amsterdam, 9 Novotels, 20 Mercure Hotels, 11 Ibis Hotels, 1 Etap Hotel en 2 Formule I Hotels. In Nederland behoort ook Accor Corporate Services tot de groep Accor. Voor meer informatie: www.accor.com



Ingezonden persbericht