Kaartverkoop Rotterdams Filmfestival 2008 zeer succesvol

05/02/2008 14:50



TopTicketLine



Voor de tweede keer heeft TopTicketLine de kaartverkoop voor het International Film Festival Rotterdam verzorgd. De organisatie van de 37ste editie van het populaire filmevenement heeft 355.000 bezoeken geregistreerd. In de kaartverkoopcijfers is een lichte stijging in de verkopen via internet zichtbaar, met name in het openingsweekend. Henk Schuit, directeur van TopTicketLine, is trots op deze toename. Een persvoorlichter van het filmfestival voegt hieraan toe: "de soepele en correcte onlinekaartverkoop heeft zeker bijgedragen aan het succes van deze festivaleditie".

TopTicketLine biedt naast de verkoop via haar website www.topticketline.nl ook een grote infrastructuur aan kassa's op locatie. Om aan de vraag te kunnen voldoen, zijn in het openingsweekend in De Doelen dertig kassa's geopend. Deze kassa's zijn tijdens het festival over de filmlocaties van het Filmfestival verdeeld, zodat de bezoeker de service is geboden om overal een bioscoopkaart te kunnen kopen. De Doelen is hierbij het afhaaladres van de via internet bestelde kaarten gebleven. Door de toename en het soepel verlopen van de internetverkopen was het minder druk aan de kassa's dan andere jaren.

Specifiek voor de kaartverkoop voor het International Film Festival Rotterdam is dat er in twee weken tijd voor 993 verschillende voorstellingen wordt verkocht. Ook worden er aanzienlijk meer kaarten in één transactie verkocht dan bij andere evenementen. Het hoogst aantal verkochte kaarten in één transactie dit jaar is 140 kaarten.

TopTicketLine toont hiermee aan dat het een gedegen organisatie is met de juiste middelen om zo'n grote kaartverkoop in zo'n korte tijd aan te kunnen. TopTicketLine onderscheidt zich hiermee steeds meer als een systeemleverancier voor grote festivals.






Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (