Ingezonden persbericht


Persbericht
Datum: 4-2-2008

Grolsch komt met ludieke gepersonaliseerde online gameshow Unieke combinatie van internet, mobiele telefonie en voice response.

Voor haar klant Grolsch bedacht en ontwikkelde interactive marketingbureau Bookmark een virtuele gameshow met een vette knipoog: Grolsch Grandioze Gadgets.

Deze online campagne, welke tot 14 april 2008 op www.grolsch.nl zal lopen, maakt het voor de deelnemer mogelijk om op een wel heel persoonlijke wijze een vriend of vriendin op te geven voor het spel. Via een voice response systeem beantwoordt de deelnemer een aantal vragen. Deze antwoorden worden opgenomen en automatisch gemonteerd in een online filmpje van de gameshow welke de deelnemer kan sturen naar zijn of haar vriend(in). Hierdoor wordt bij de ontvanger de suggestie gewekt dat de gameshow presentator daadwerkelijk een telefoongesprek voert met de verzender van de film.

Tijdens het kijken naar de film wordt de ontvanger 'door de gameshow presentator' gebeld op zijn of haar mobiele telefoon met het verzoek antwoord te geven op de quizvraag. De quizvraag betreft een benaderingsvraag, waarbij het antwoord gegeven kan worden door het intoetsen van het getal op de mobiele telefoon. Wekelijks wordt het beste team beloond met een prijs: een iPod Touch voor zowel de verzender als de ontvanger.

Online campagnes waarbij uitgebeld wordt naar het mobiele telefoonnummer van de ontvanger, zijn de laatste jaren wel vaker vertoond. De combinatie hiervan met het inbellen van de verzender naar een voice response systeem om zo het filmpje in audio te personaliseren, maakt deze campagne bijzonder.

Check: www.grolsch.nl


---

Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals Auping, Cadillac & Corvette Europe, Careon, EMI Music, Disney, Grolsch, HUMMER Europe, PepsiCo, Philips, Tommy Hilfiger, Van der Meulen Meesterbakkers en Videoland.

Einde persbericht