Ingezonden persbericht

EMBARGO TOT VANAVOND 19.30 UUR

WIN EEN MILJOEN MET NEDERLAND 3

Vandaag start de imagocampagne voor Nederland 3. Hierbij staan bekende gezichten als Katja Schuurman, Sophie Hilbrand, Dione de Graaff, Floortje Dessing, Filemon Wesselink, Wilfried de Jong, Najib Amhali, Matthijs van Nieuwkerk en Patrick Lodiers centraal. In de commercial zitten spectaculaire 3D-effecten, maar ook verborgen codes. Wie die kraakt, heeft toegang tot opdrachten waarmee op de actiesite ziejeop3.nl een miljoen kan worden gewonnen.

Niets is wat het lijkt in de nieuwe Nederland 3-commercial. Wilfried blijkt in de huid van Floortje te zijn gekropen en Katja verandert Filemon met een vuistslag in Dione. Alles vindt plaats in een virtueel geschapen wereld waar special effects worden gebruikt. Jeroen Kramers, manager marketing en promotie bij de NPO: "De televisiecampagne vormt de basis, maar de commercial is vertrekpunt voor méér. Zo zit er in de spot een interactief spel verborgen, dat via de website is te spelen. Het concept is breed te vertalen, ook naar evenementen, print, online en andere media".

De première van de campagne voor Nederland 3 is op dinsdag 5 februari bij De Wereld Draait Door.

---