Gemeente Rhenen


Gemeente Rhenen gaat samenwerken in het Digitaal Klantdossier.

Inwoners van Rhenen die een bijstandsuitkering krijgen óf die ingeschreven staan bij het CWI of het UWV, kunnen binnenkort via internet hun gegevens inzien en controleren. Wij willen u alvast informeren over de mogelijkheden en functie van het Digitaal Klantdossier

Informatie uitwisselen
De gemeente Rhenen, de gemeente Veenendaal en Renswoude, het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en de Uitvoeringsorganisatie Werknemersverzekeringen(UWV) werken intensief samen en wisselen daarbij onderling gegevens over u uit. Vanaf 1 januari 2008 is dit bij wet vastgelegd. De Wet Eenmalige gegevens Uitvraag (WEU) is op 20 december 2007 door de Eerste kamer aangenomen. Dit betekent dat u niet steeds uw gegevens opnieuw hoeft op te geven én dat deze organisaties u beter van dienst kunnen zijn. Veel van deze gegevens kunt u nu ook zelf via internet inzien in uw Digitaal Klantdossier.

Wat is het Digitaal Klantdossier?
Het digitaal klantdossier is uw eigen elektronische dossier waarin belangrijke gegevens staan die over u bij ons bekend zijn. Denk bijvoorbeeld aan uw naam- en adresgegevens, de eventuele uitkering die u krijgt en de door u gevolgde integratietrajecten en opleidingen.

Hoe krijgt u toegang?
Uw gegevens uit het Digitaal Klantdossier kunt u inzien via de website van CWI (www.werk.nl) Inzien van de eigen gegevens kan door op de site www.werk.nl , werkzoekende aan te klikken vervolgens gegevens inzien en u ziet wat van u bekend is bij de eerder genoemde instanties.

DigiD
Om te voorkomen dat anderen dan uzelf uw gegevens kunnen inzien is de toegang tot deze diensten beveiligd. Daarom moet u eerst inloggen met behulp van uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD, dan vraagt u dit aan via www.digid.nl. Met uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord, is daarna uw Digitaal Klantdossier in te zien.

Informatie:
Indien u meer informatie wenst, kunt u telefonisch contact opnemen met Jan Nagels of Roelie van Verseveld, 0317 681 681.