Gemeente Dongeradeel

Rampen en calamiteiten


---

Bedrijfleven en NOFA-gemeenten willen investeren in regiomarketing

Ondernemers uit Noordoost Friesland reageerden enthousiast op het plan van de NOFA-gemeenten om te investeren in regiomarketing. Burgemeester Cazemier presenteerde de plannen tijdens de jaarvergadering van de Ondernemersvereniging Noordoost Friesland (ONOF) op maandagavond 4 februari.

Het is voor iedere regio van belang dat er een duidelijk imago is. Onbekend maakt onbemind, dus alleen door een duidelijk imago te creëren kunnen bedrijven, bezoekers en bewoners naar een regio worden getrokken. Het imago van Noordoost Friesland is op dit moment niet duidelijk genoeg en de regio is bij veel doelgroepen nog onbekend. Hier is dus nog veel werk te verzetten. Gezamenlijk moeten de sterke punten van de regio in kaart worden gebracht, moet het unique selling point worden bepaald en moeten we dit aan zoveel mogelijk mensen bekend maken.

Om dit te realiseren, willen de Noordoost Friese gemeenten samen met andere partners een krachtig regiomarketingplan opstellen en uitvoeren. Hier wil NOFA ook flink op investeren. Daarnaast werkt NOFA met een aantal Europese partners aan een miljoenenaanvraag bij het Europese structuurfonds Interreg. Tijdens de jaarvergadering van de ONOF waren de aanwezige ondernemers enthousiast over de plannen en hebben ze aangegeven mee te willen werken en te investeren in de promotie van de regio.

Samen met het bedrijfsleven en ander partners zoals de VVV, Fryslân Marketing en NOFCOM (biedt ICT-oplossingen voor het bedrijfsleven in Noordoost Friesland) zal NOFA de komende jaren regio Noordoost Friesland op de kaart zetten. Door samen de sterke punten van de regio te promoten, kan de vestiging van nieuwe bedrijven worden bevorderd en kunnen de toeristische en recreatieve mogelijkheden worden vergroot. Hierdoor zullen meer bedrijven, inwoners en bezoekers naar deze regio komen.