Ingezonden persbericht


EA EN STEVEN SPIELBERG ONTHULLEN BOOM BLOX

Gooi, graai en baan je een weg door de ultieme Wii-game

Schiphol-Rijk, 6 februari 2008 - Hét nieuwe zomerspel voor de Wii(TM) komt eraan! EA's Casual Entertainment Label kondigde vandaag de release van BOOM BLOX(TM) aan, de eerste game die EA ontwikkeld heeft in samenwerking met regisseur en producent Steven Spielberg. Deze dynamische game met meer dan driehonderd levels zit boordevol leuke activiteiten. Het heeft een cast met meer dan dertig knotsgekke personages en is uitgerust met een uiterst gebruiksvriendelijke in-game-editor die spelers in staat stelt zo creatief te zijn als ze maar willen. BOOM BLOX zal in mei 2008 voor de Nintendo Wii(TM) verkrijgbaar zijn.

"Ik ben zelf een fervent gamer en wilde daarom graag een videogame maken die ik samen met mijn kinderen zou kunnen spelen", aldus Steven Spielberg. "BOOM BLOX zit boordevol leuke uitdagingen en fantastische scenario's die je kinderen zelf kunnen oplossen of waar je samen lekker voor gaat zitten."

BOOM BLOX is een plezierige en uitdagende game die niet alleen op kinderen gericht is, maar op het hele gezin. Het zit vol interactieve uitdagingen waarmee het spelen op de Wii nog creatiever en leuker wordt, of je nu in je eentje tegen de computer speelt, samen met iemand anders of zelfs tegen elkaar. De intuïtieve en rijke gameplay, die zo goed aansluit op de interactieve benadering van de Wii, biedt heerlijk uitdagende scenario's waarin spelers hun hersens kraken om zich een weg door de werelden te kunnen banen. De interactie met vermakelijke personages zoals Blox-leggende kippen of basketbalgooiende apen brengt omgevingen als de Middeleeuwen, het wilde westen, tropische eilanden en spookhuizen op een leuke manier tot leven. Daarnaast kunnen spelers in de Create-modus elk level in de game volledig aanpassen met rekwisieten, blokken en personages die ze in de loop van het spel ontgrendelen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is te maken! Een leuke extra is dat spelers via WiiConnect24(TM) hun eigen ontwerpen en puzzels ook met vrienden kunnen delen en hen uitdagen om deze op te lossen.

"BOOM BLOX is speciaal ontwikkeld met de mogelijkheid voor eindeloos veel verschillende spelcombinaties", vertelt Executive Producer Louis Castle. "Met de meer dan driehonderd levels, die alle op realtimenatuurwetten zijn gemodelleerd, kun je het spel zo moeilijk of gemakkelijk maken als je zelf wilt. Er valt dus voor iedereen heel veel te genieten."

"De inspiratie voor deze game kwam toen ik voor het eerst met de Wii speelde", voegt Spielberg toe. "Vanaf het eerste concept tot de vorm waarin het nu wordt uitgebracht is het steeds gebouwd rond de vernieuwende gameplay van de Wii. BOOM BLOX speelt in op het plezier van het bouwen en omgooien van blokken, iets wat kinderen en volwassenen van alle leeftijden wel aanspreekt."

BOOM BLOX is door EA Los Angeles onder het EA Casual Entertainment Label ontwikkeld en heeft nog geen beoordeling ontvangen van de ESRB en PEGI. Meer informatie en artwork vindt u op http://www.BOOMBLOX.ea.com.

BOOM BLOX wordt ook uitgebracht in een versie voor mobiele telefoons en zal dit voorjaar verkrijgbaar zijn. De versie voor het mobiele platform brengt de innovatieve BOOM BLOX-gameplay nu ook op mobiele apparaten en geeft gamers de mogelijkheid om overal van leuke en baanbrekende actie te genieten. BOOM BLOX is hiermee ook de eerste mobiele game waarmee spelers eigen levels kunnen maken en deze rechtstreeks via de telefoon met vrienden kunnen delen, waardoor een rijke, interactieve groepservaring ontstaat. Meer informatie over beschikbaarheid bij mobiele-serviceproviders vindt u op http://www.eamobile.com.

###

Over de samenwerking tussen EA en Steven Spielberg In 2005 zijn EA en Steven Spielberg een meerjarig samenwerkingsverband aangegaan voor de ontwikkeling van drie nieuwe en oorspronkelijke gameseries. EA bezit de intellectuele eigendomsrechten en de series worden ook door EA ontwikkeld, uitgebracht en wereldwijd gedistribueerd. Spielberg werkt rechtstreeks samen met de ontwikkelteams van EA in de EALA-studio te Playa Vista en drukt zijn geheel eigen stempel op het concept, het ontwerp en de artistieke visie van deze unieke games.

Over Electronic Arts
Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS), dat haar hoofdkantoor in Redwood City Californië heeft, is de grootste ontwikkelaar en uitgever ter wereld op het gebied van interactieve entertainmentsoftware. Het in 1982 opgerichte bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling, uitgifte en wereldwijde verspreiding van interactieve software voor videogamesystemen, personal computers, mobiele telefoons en internet. Electronic Arts brengt zijn producten onder vier merknamen op de markt: EA SPORTS(TM), EA(TM), EA SPORTS BIG(TM) en POGO(TM). In het boekjaar 2007 registreerde EA 3,09 miljard dollar aan opbrengsten en bezat het bedrijf 24 titels waarvan meer dan één miljoen exemplaren zijn verkocht. EA's homepage en online gamesite zijn te vinden op www.ea.com. Ga voor meer informatie over de producten van EA en de volledige teksten van persberichten naar http://info.ea.com.



Ingezonden persbericht