FNV Bouw


FNV Bouw lanceert vier nieuwe bladen

Casco, Punt, Krul en Plein zijn de titels van de vier nieuwe magazines die leden van FNV Bouw eind deze week in de brievenbus vinden. Tot voor kort ontvingen alle leden van FNV Bouw het FNV Bouw Magazine en slechts af en toe specifieke informatie uit de sector. Om meer aan te sluiten bij de leefwereld van de leden in de verschillende sectoren komt de vakbond nu met een eigen sectorblad voor de vier belangrijkste sectoren. Casco is de titel van het magazine dat de ruim 100.00 leden in de sector bouw en infra ontvangen. De ruim 20.000 leden van FNV Bouw in de sector afbouw en onderhoud ontvangen vanaf deze week het magazine met de naam Punt. Krul is de titel van het magazine voor de 10.000 leden in de hout- en timmerindustrie. En tot slot de bijna 6.000 leden bij woningcorporaties, zij ontvangen vanaf deze week het magazine Plein. De nieuwe magazines zullen 8 keer per jaar verschijnen. In de magazines wordt veel aandacht besteed aan nieuws en informatie uit de sector, een ander deel bevat algemene informatie die voor leden uit alle sectoren relevant is. FNV Bouw wil in zijn communicatie dichterbij de dagelijkse praktijk van zijn leden staan. Herkenbare verhalen van de werkvloer, interessante informatie over ontwikkelingen in het vak en betrouwbare en bruikbare vakbondsinformatie, dat is wat de bond zijn achterban met de nieuwe bladen biedt.

Voor een grotere herkenbaarheid van de sectoren heeft FNV Bouw begin dit jaar al vier nieuwe merknamen geĂŻntroduceerd; FNV Bouw & Infra, FNV Afbouw & Onderhoud, FNV Meubel & Hout en FNV Woondiensten. FNV Bouw blijft de koepelnaam. Op korte termijn zal FNV Bouw ook per sector met een eigen website komen.

Het blad 'Spijkerhard' voor de leden van FNV Bouw onder de 25 jaar blijft gewoon bestaan