Ingezonden persbericht


Persbericht

6 februari, 2007

SPSS software verhoogt respons door verbeterde verzameling en reporting

~ Dimensions 5.0 geeft onderzoekbureaus meer inzicht in gedrag, meningen en ervaringen van klanten ~

SPSS, leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics, heeft een nieuwe versie uitgegeven van zijn software-suite, Dimensions 5.0. De nieuwe mogelijkheden inclusief Question Wizard, een web-based Reporter en Remote Manager, zorgen voor een hogere respons en een betere toegang tot de respondenten. Met de nieuwe versie is het ook mogelijk om eenvoudig een krachtig en visueel aantrekkelijk onderzoek te creëren en interactieve resultaten sneller door te spelen naar beslissers binnen de organisatie.

Marktonderzoeksbureaus en andere commerciële organisaties gebruiken Dimensions 5.0 om klanten, burgers en werknemers beter te begrijpen. Dit is mogelijk door onderzoeksgegevens beter te verzamelen, interactiviteit met de klant te bewerkstelligen, verkiezingspolls te begeleiden en bevolkingsgegevens te verkrijgen. Dimensions 5.0 omvat het gehele Enterprise Feedback Management-proces (EFM) en integreert doorlopend klantinzichten in de zakelijke processen.

Dimensions 5.0 is een onderdeel van het SPSS predictive analytics-platform. Dit maakt het voor organisaties mogelijk om hun data naar een hoger niveau te brengen. Het toevoegen van waardevolle meningen, voorkeuren en gedragingen van klanten in de vorm van ongestructureerde data zoals e-mails, aantekeningen uit call centers en weblogs, kan waardevolle informatie opleveren. Het is zo beter mogelijk om klanten te begrijpen, hun handelingen te voorspellen en zakelijke processen te verbeteren en optimaliseren.

"Onderzoek op basis van een enkel kanaal heeft maar tot een bepaalde hoogte waarde en maakt daarom plaats voor meer holistische Enterprise Feedback Management-oplossingen", zegt Jim Davies, research director bij Gartner Inc. "Deze oplossingen ondersteunen beslissers door het leveren van passende feedback van zowel ongestructureerde als gestructureerde bronnen met gegevens over het klantgedrag. Zo kunnen klanttevredenheid, levensduur en klantbehoud worden verhoogd."

Nieuwe mogelijkheden van Dimensions 5.0:

Eenvoudig creëren van visueel aantrekkelijke onderzoeken Dimensions 5.0 maakt het voor klanten mogelijk om een dynamische en krachtige vragenlijst te creëren ­ met the Desktop Author ­ om het responsaantal te verhogen. Onderzoeken kunnen in alle talen worden uitgevoerd via het web, telefoon, op papier en via mobiele apparaten, om bredere en meer accurate inzichten van de respondenten te krijgen.

De nieuwe Question Wizard begeleidt en vereenvoudigt de creatie van onderzoeken door het automatisch genereren en vullen van de vragenlijst. Onderzoeksontwikkelaars worden door het creatieproces geleid via het beantwoorden van een aantal vragen. Dit resulteert in een compleet nieuw onderzoek dat direct bruikbaar is. Dimensions 5.0 verzekert dat onderzoekselementen veilig worden gecentraliseerd in de Predictive Enterprise Repository om duplicatie te minimaliseren. Zo worden onderzoeks- en bedrijfsstandaarden vastgehouden, waaronder de demografische gegevens, productvoorkeuren en 'tracking'-gegevens.

Uitbreiden van data-verzameltechnieken
Gebruikers van Dimensions 5.0 hebben nu de mogelijkheid om overal data te beheren en verzamelen, los van de internetverbinding. Dit terwijl de kwaliteit, data-integriteit en beveiliging van het onderzoek behouden blijven. De nieuwe Remote Manager legt dataverbindingen vanuit het veld, zonder dat daarbij het interview of het data-verzamelproces negatief wordt beïnvloed. Alle onderzoeksgegevens worden lokaal opgeslagen voor controle en kwaliteitsbewaking. Daarnaast kunnen interviewers tijdens het onderzoek hun eigen voortgang visueel bijhouden, interviews stoppen, herstarten en projectveranderingen monitoren.

Snel ontwikkelen en beheren van resultaten
Dimensions 5.0 introduceert Reporter, een web-based reporting tool. Deze maakt het voor gebruikers mogelijk om gegevens snel te publiceren en te delen. Zo wordt het eenvoudiger om inzichten te delen binnen de gehele organisatie. Gebruikers kunnen te allen tijde graven in de gegevens om klantfeedback beter te begrijpen, binnenhalen en behouden en klanten beter te bedienen. Ook worden de cross- en upsell mogelijkheden groter.

"Dimensions software maakt het voor ons mogelijk om direct contact te hebben met onze klanten en hun reacties op een nieuwe motor te verzamelen. Dit verhoogt de hoeveelheid klantfeedback die we ontvangen aanzienlijk", zegt Simone Hermandinger, head of market research en sales planning bij KTM Sportmotorcycle AG. "Daarnaast geeft Dimensions ons direct toegang tot de resultaten die zijn verzameld in het veld. We nemen zo snel mogelijk actie op basis van de feedback die we ontvangen, in plaats van twee weken te wachten op de resultaten. Dat de resultaten zowel lokaal als wereldwijd beschikbaar zijn, helpt ons om gegevens te vinden en te delen binnen de gehele organisatie, als ondersteuning van ons klantenbeheersysteem."

Open en geïntegreerde omgeving
Het is mogelijk om Dimensions 5.0 te integreren met SPSS Predictive Enterprise Services(TM), een predictive analytics-platform dat effectief en breed gebruik van predictive analytics-modellen mogelijk maakt. Het is voor organisaties beter mogelijk om analytische resultaten en processen te beheren. Zij kunnen analytische processen automatiseren en voorspellingen en inzichten leveren aan de organisatie, vanaf een enkel platform. Daarnaast kan Dimensions 5.0 ook integreren met Clementine, de data- en Text Mining-technologie van SPSS. Hierdoor wordt het eenvoudiger voor bedrijven om gedragsgegevens te integreren met klantanalyses.

"SPSS' oplossingen voor marktonderzoek onderscheiden ons van alle andere predictive analytics-oplossingen op de markt", aldus Bob Dutcher, vice-president product marketing bij SPSS. "Met Dimensions 5.0 kun je vandaag inspringen op de wensen van de klant voor morgen. Door de klantfeedback te integreren met transactionele data krijgen organisaties een goed beeld van de voorkeuren, motivaties en intenties van de klant."

Beschikbaarheid
Dimensions 5.0 is per direct beschikbaar. Voor meer informatie ga naar: http://www.spss.com/Dimensions/whats_new.htm

(846 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over SPSS
SPSS (NASDAQ : SPSS) is wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De predictive analytics-technologie van SPSS optimaliseert bedrijfsprocessen doordat klanten hiermee beter in staat zijn zich op de kernactiviteiten te richten en te presteren. Met de opname van predictive analytics in de bedrijfsprocessen worden organisaties 'voorspellende ondernemingen'. Zij zijn hiermee in staat om dagelijks weloverwogen beslissingen te nemen, waarmee bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd worden en meetbare concurrentievoordelen bereikt worden. Meer dan 250.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoeksbedrijven en overheidsinstellingen vertrouwen op de technologie van SPSS. SPSS is opgericht in 1968 en het hoofdkantoor is gevestigd in Chicago, Illinois. Meer informatie: http://www.spss.nl

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met OCTANE PR: Tel: +31 (0)40 266 11 30
E-mail: spssbenelux@octanepr.com http://www.octanepr.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette Hulswit - van Beest van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bhulswit@spss.com http://www.spss.nl

OCTANE PR

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com