Ingezonden persbericht

P E R S B E R I C H T

Amsterdam, 27 september 2007

Dagbladgoud 2007

Over een paar maanden worden de circa 10 miljoen Nederlandse dagbladlezers weer opgeroepen om mee te doen aan de verkiezing van de beste dagbladadvertentie van het jaar. Het publiek bepaalt welke dagbladadvertentie in aanmerking komt voor Dagbladgoud 2007. Naast de publieksjury buigt een deskundige vakjury zich over alle inzendingen, deze bepaalt welke advertentie in aanmerking komt voor Vakgoud 2007.

Alle betaalde en gratis Nederlandse dagbladen doen mee aan dit initiatief dat voor de derde keer wordt georganiseerd. Net als vorige jaren kiest een representatief publiekspanel uit alle inzendingen de tien beste advertenties van 2007. Deze tien worden beloond met een flinke dosis exposure want ze worden allen in de week van 11 tot en met 18 februari aan het lezerspubliek voorgelegd. De lezers kunnen vervolgens via sms, telefoon en website hun stem uit brengen op de advertentie die zij willen bekronen met de titel Dagbladgoud 2007.
De vakjury bestaat uit zeven prominente vakgenoten onder voorzitterschap van Léon Bouwman (hoofdredacteur Adformatie). Zij maken hun keuze uit alle inzendingen. De jury bestaat verder uit Frank Bitter (CEO MediaCom), Darre van Dijk (creative director Ogilvy & Mather Amsterdam), Diederick Hillenius (creative director Selmore), Julius Minnaar (commercieel directeur PCM Dagbladen), Saskia Sterkenburg (manager in- en externe communicatie Tempo Team) en Jeroen Pietryga (manager massa communicatie en integrale thema's Albert Heijn).

Er kan ook weer ingezonden worden voor Multigoud, de prijs die wordt toegekend aan de beste geïntegreerde dagblad/dagbladsite campagne. Deze wordt bepaald door de vakjury.
De beste Nederlandse dagbladadvertenties worden samen met winnend internationaal printwerk verzameld in de derde editie van het Cebuco Jaarboek.

De bekendmaking van de tien beste advertenties en de winnaar van Vakgoud en Multigoud vindt plaats tijdens een exclusieve bijeenkomst voor genodigden op woensdag 6 februari.

Inzenden voor Dagbladgoud is heel eenvoudig en kan nog tot 5 januari 2008, kijk voor meer informatie op www.cebuco.nl

()

---

Cebuco is de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen en zet zich in om de positie van het mediumtype dagbladen op de advertentiemarkt te versterken.



Ingezonden persbericht