Onderzoek NH Hoteles: Vrouwen willen speciale hotelkamer
12/02/2008 09:36
PR Newswire
HILVERSUM, Nederland and MADRID, February 12 /PRNewswire/ --
- Stereotypen verdwenen bij Europese reiziger
Europese reizigers gedragen zich opvallend gelijk. Stereotypen van de
zuinige Nederlander, de kieskeurige Brit of de huiselijke Italiaan blijken
nauwelijks nog te bestaan. Sterker nog: de Duitsers vormen tegenwoordig de
doorsnee Europese reiziger. Eén ding hebben ze allemaal gemeen: de badkamer
is de doorslaggevende factor bij het boeken van een hotelkamer.
Dat blijkt uit een onderzoek van internationale hotelketen NH Hoteles in
Spanje, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland. De
hotelketen gebruikt de resultaten om zijn producten en informatievoorziening
af te stemmen op de vraag van de consument.
Zo geeft het onderzoek aan dat 52 procent van de Nederlanders een
speciale kamer voor mannen of vrouwen waardeert. Daarom biedt de keten in
Nederland tegenwoordig speciale NH Women Style kamers aan met onder meer een
sterkere föhn, grotere spiegels, uitgebreide lijn met verzorgingsproducten,
een badjas en een selectie internationale vrouwenmagazines.
Hoewel Nederlanders de naam hebben om weekendjes weg te gaan, maakt juist
minder dan de helft van hen gebruik van lange weekenden als Pinksteren of
Pasen. Dit in tegenstelling tot de Britten en de Duitsers, van wie 86 procent
op reis gaat. Tijdens de Kerst blijft 74 procent van de Nederlanders thuis,
terwijl de 'huiselijke' Italianen (53 procent) en Spanjaarden (44 procent)
wel op reis gaan. Hoewel acht op de tien Nederlanders gebruik maakt van het
internet als informatiebron, blijft bij de helft de kleurrijke reisfolder
populair. Bij het boeken van een hotelkamer wordt internet het meest
gebruikt, met het Verenigd Koninkrijk aan kop (87%). De helft van de
ondervraagden maakt nog steeds gebruik van diensten van reisbureaus.
Hoewel Nederlanders de naam hebben de badkameraccessoires mee te nemen,
blijken vooral Duitsers, Spanjaarden en Italianen (25 procent) zich hieraan
te bezondigen. Nederlanders vertonen nauwelijks dit soort gedrag. Een ander
opvallend punt: Duitsers vallen het vaakst in slaap met de TV aan (16%).
NH Hoteles (http://www.nh-hotels.com) is de derde zakenhotelketen in
Europa met 340 hotels met 50.204 kamers in 22 landen in Europa, Amerika en
Afrika. Verder staan er 50 nieuwbouwprojecten op stapel, met nog eens 9000
kamers. NH Hoteles is genoteerd op de Madrid Stock Exchange.
Voor meer informatie of toezending van het volledige onderzoek: Marieke
van der Linden, Communicatie & PR Manager Benelux, UK, Frankrijk en Afrika,
telefoon: +31(0)35-6299292, mobiel +31(0)6-21280517, email:
m.linden@nh-hotels.com