Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

MyGuide vergroot actieradius gps

O'Neills NavJacket maakt navigatie in skigebieden mogelijk

Eindhoven, 12 februari 2008 - Navigatiespecialist MyGuide, onderdeel van de ROAD Group, heeft samen met sportkledingfabrikant O'Neill Europe een geavanceerd NavJacket ontwikkeld: een hoogwaardig Gore-Tex snowboard-jas met een geïntegreerde navigator. De navigator is gebaseerd op de unieke Micromap-software van One-Step-Ahead, een Duits zusterbedrijf van MyGuide. Het NavJacket sluit naadloos aan bij de ambitie van MyGuide om innovatieve, praktische navigatietoepassingen te ontwikkelen die het gebruik in de auto overstijgen. Het snowboard-jas maakt deel uit van O'Neill's Herfst/wintercollectie 2008/09 en wordt nog dit winterseizoen in de Alpen getest.

Het NavJacket is helemaal van deze tijd. De drager van het jack vindt moeiteloos zijn weg in het hooggebergte met behulp van de informatie op het flexibele digitale display in de mouw en de aanwijzingen via de speaker in de capuchon. Maar het NavJacket biedt meer dan alleen navigatiemogelijkheden. Zo kan de drager ervan ook details over snelheid, afgelegde afstand, verstreken tijd en weersverwachting aflezen van het display. Verder kan hij door een mobiele telefoon te koppelen aan de gps-unit 3D-beelden van plaatsen en attracties in de omgeving bekijken en met de Friend Finder-functie nagaan waar zijn vrienden zich bevinden.

Eppo Van Berckelaer, Global Marketing Director bij O'Neill, is zeer te spreken over het partnership met MyGuide: "Het NavJacket is een prachtvoorbeeld van waar ons merk voor staat. Het gaat om het versterken van de beleving van de consument in de bergen. Dat doel hebben we bereikt in samenwerking met MyGuide, een krachtige speler op de navigatiemarkt. Samen zijn we erin geslaagd de nieuwste technologie te verwerken in onze kwaliteitsproducten. We kijken uit naar de lancering van het NavJacket en naar de manier waarop het de beleving van snowboarders en skiërs gaat verbeteren."

Ad Bastiaansen, medeoprichter en CEO van ROAD Group, heeft hoge verwachtingen van productinnovaties als het NavJacket: "De toepassing van gps-chips staat aan de vooravond van een revolutie. Het aantal mogelijkheden is vrijwel onbeperkt, zoals het NavJack laat zien. Locatiebepaling via gps is niet langer het exclusieve domein van de auto. Zij leent zich voor de meest uiteenlopende toepassingen. Zo kun je chips plaatsen in mobiele telefoons, camera's, horloges, et cetera. In maart, rond CeBit 2008, zijn de volgende aankondigingen van nieuwe producten op basis van gps te verwachten. De integratie van hardware, software en content speelt daarbij een cruciale rol. Dát is de motor achter onze groei."

MyGuide

MyGuide is een toonaangevende leverancier van innovatieve global location-based solutions, gebaseerd op gps-technologie. De onderneming bedient klanten in 43 landen op twee continenten (Europa en Azië) in 24 talen. Met een omzet van circa vijftig miljoen euro per jaar is MyGuide de nummer vijf op de Europese navigatiemarkt. Met name in Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië is het merk sterk vertegenwoordigd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Zug, Zwitserland.

MyGuide maakt deel uit van de ROAD Group, een investeringsmaatschappij die de krachten van complementaire hard- en softwarebedrijven en contentspecialisten bundelt en via de gezamenlijke ontwikkeling van geavanceerde gps-producten wil profiteren van de vele mogelijkheden die de huidige markt voor locatiegerichte oplossingen biedt. De groep beschikt over een aanzienlijk investeringsbudget ter ondersteuning van haar ambitieuze groei- en innovatieplannen.

O'Neill

O'Neill, het originele Californische surf-, sneeuw- en lifestylemerk, ontstond in 1952 toen een jongeman genaamd Jack O'Neill zijn onstuitbare passie voor surfen begon te gebruiken om moeder natuur een lesje te leren. Hij ontwikkelde het eerste neopreen wetsuit ter wereld en kon daarmee zijn surfsessies in de ijskoude branding van Noord-Californië behoorlijk verlengen. Kort daarna opende hij de garagedeuren van zijn eerste surfshop in Santa Cruz.

Hoewel er veel is veranderd sinds dat bescheiden begin, is de oorspronkelijke visie van Jack (het maken van functionele en innovatieve surfboardproducten) nog altijd de basis van alles wat het bedrijf doet. O'Neill's kernwaarde - innovatie in stijl en technologie - heeft ertoe geleid dat het merk zich met hart en ziel heeft gestort op de evolutie van actiesporten. Van het eerste neopreen wetsuit en het eerste surfkoord tot 's werelds eerste naadloze boardshorts en een assortiment baanbrekende draagbare elektronica - de innovatiespirit van O'Neill zal altijd de drijfveer van het bedrijf blijven.

Tegenwoordig vind je O'Neill overal ter wereld. Op basis van een rijk verleden en met het universele, brandende vuur van de boardcultuur zal O'Neill altijd blijven werken aan het voortzetten van de evolutie en het versterken van zijn reputatie als een van de toonaangevende lifestylemerken voor jongeren.

Contactgegevens:

MyGuide
Naouel el Aloua
Tel. +49 6 8198 806 200
press@myguidegps.com

The Communication Force
Caroline Breure
Tel. +31 (0)23 - 56 56 850
carolineb@communicationforce.com

O'Neill
Daniëlle Jongerius of Daan Meijer
Tel: +31 71 5600800
press@oneilleurope.com