Ingezonden persbericht


Startersessies M4N: bouw je eigen website succesvol

Websites eerste deelnemers online

Amsterdam, 12 februari 2008 --- De internetmarkt groeit. Het aantal internetgebruikers dat goederen kocht via internet nam tussen 2002 en 2006 toe van 3 tot 6,6 miljoen personen (bron: CBS). Door het groeiende aantal consumenten dat via internet koopt, is het aantrekkelijk om producten online aan te bieden en een eigen website te starten. Affiliate marketing netwerk M4N organiseerde in dit kader een sessie om beginnende website eigenaren hulp te bieden bij het maken van een eigen website.

Tijdens de sessie stonden onder andere de volgende onderwerpen centraal; zoekmachine optimalisatie, wat zijn de beste advertentiemogelijkheden, hoe kun je meer verkeer naar je site trekken en hoe bereken je je Return On Investment (ROI). De bijeenkomst is bedoeld voor mensen die naast hun baan een eigen site willen starten. Edwin Metselaar, informatie manager bij M4N, over de sessies: "We geven de deelnemers praktische tips die ze bij het opzetten van een website kunnen gebruiken. Een veelgestelde vraag is hoe website eigenaren de effectiviteit van de site kunnen verhogen. We leren ze dan bijvoorbeeld dat het beter is om een link in een tekst te plaatsen dan een banner. Beter gezegd; als in de tekst ADSL aanbieding staat, is het effectiever om in de tekst een link op te nemen die naar een ADSL aanbieder gaat dan het plaatsen van een banner boven de tekst."

Milan van Bruggen en Vishal Sohansingh waren twee van de ruim 25 deelnemers die de startersessie bij M4N hebben gevolgd. Van Bruggen, werkzaam als designer bij Clockwork, lanceerde de site Valentijnsshop.nl waarmee hij wil inspelen op een piek in de online aankopen de dagen voorafgaand aan Valentijnsdag. "Ondanks dat ik eerder sites in het leven heb geroepen, hebben de praktische tips van de sessies - zoals over zoekmachine optimalisatie - mij erg geholpen." De ontmoetingsite Justmet van Sohansingh zag in december 2007 het levenslicht. "Ondanks dat we nog in een testfase zitten, trok de site de afgelopen twee maanden 100.000 unieke bezoekers", aldus Sohansingh. Achter de site schuilt een organisatie van vijf personen, klaar om vanaf maart het concept groot in de markt te zetten.

De groei van het aantal websites verklaart Edwin Metselaar van M4N door het ontbreken van een technische drempel. "Voorheen was het maken een site complex en deinsde men daarvoor terug. Tegenwoordig bestaan er contentmanagementsystemen die het eenvoudig maken om een site te maken en te onderhouden." Daarnaast kan een website heel rendabel zijn, spreekt Metselaar uit ervaring. Vanwege de vele positieve reacties zal M4N nog een aantal sessies geven.

Over M4N

M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten

Hyperlinks

De Digitale Economie 2006:

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/D2E9E66D-D6A1-4438-83C4-541DC6D92B30/0/2006p34pub.pdf

M4N: http://www.m4n.nl

Valentijnsshop: http://www.valentijnsshop.nl/

Justmet: http://www.justmet.com/

Contentmanagementsysteem: http://nl.wikipedia.org/wiki/Contentmanagementsysteem

Affiliate netwerk: http://www.m4n.nl/index.jsp

Voor meer informatie voor de pers

Lubbers & De Jong

Maartje van Oeveren/Anke van Heerebeek

020 421 0565

maartje@l-dj.nl

M4N
Thomas Joosten

020 468 32 54

thomas.joosten@m4n.nl