BouwNed

Keurmerken Klantgericht Bouwen uitgereikt: Keurmerkhouders duidelijk beter
13-02-2008

In Maarssen zijn gisteren de bedrijven bekend gemaakt die het Keurmerk Klantgericht Bouwen 2008 hebben verdiend. Deze 76 bedrijven zijn koplopers op het gebied van opleverkwaliteit, hersteltermijn van oplevergebreken en klanttevredenheid over hun dienstverlening. Keurmerkhouders scoren qua dienstverlening met een 6,4 gemiddeld, ruim 15% beter dan de markt. Met gemiddeld 15 oplevergebreken, waarvan er na 5 dagen nog zo'n 7 niet zijn opgelost, wordt zelfs gemiddeld de helft beter gescoord dan de niet-keurmerkhouders.

Bouwend Nederland leden Loohuis Bouwbedrijf en Aannemersbedrijf P. Hoedemakers en Zn. werden op de bijeenkomst bovendien gekroond tot beste klantgerichte bouwers 2008.

De prestaties van de keurmerkbouwers tonen aan dat investeren in kwaliteit loont. En dat zelfs tegen de landelijke trend in. Deze laat de laatste jaren zelfs een stijging zien van het aantal oplevergebreken, van gemiddeld 20 in 2004 tot bijna 25 nu. Bouwend Nederland stimuleert haar leden dan ook nadrukkelijk tot het behalen van een passend kwaliteitskeurmerk, zoals Klantgericht Bouwen, ISO 9001 of BouwGarant.
Meer informatie