Persbericht

Wereldwijde merken gaan mobiel met Adobe Flash

Adobe presenteert Flash Home en Flash Cast 2 tijdens Mobile World Congress

Amsterdam, 13 februari 2008 ­ Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) kondigt aan dat grote organisaties waaronder MTV Networks, Nasdaq, eBay, Reuters en Dolce & Gabbana Flash Player-compatibele mobiele producten en oplossingen van Adobe gaan inzetten om hun merken naar de handheld-markt te brengen. Toonaangevende organisaties gebruiken Adobe® Flash® Home, een nieuwe mobiele applicatie voor rijke en dynamische home screens en Adobe Flash® Cast(TM) 2- technologie, een offline portal-oplossing om aansprekende gebruikerservaringen en directe toegang tot data services te leveren.

De nieuwe Adobe Flash Home-applicatie combineert wallpapers en home screens die gebruik maken van data met live data-diensten om gebruikers te voorzien van meer gepersonaliseerde mobiele ervaringen. Door het inactieve scherm te voorzien van branded content, hebben gebruikers onmiddellijk toegang tot expressievere en meer visuele content. Flash Cast 2, een grote update van Adobe's offline portal-oplossing, levert rijke data services voor mobiele applicaties die gemakkelijk te gebruiken zijn, zoals nieuws-, sport-, of entertainmentkanalen. FlashCast wordt gebruikt door operators zoals NTT DoCoMo, Verizon Wireless en Chunghwa Telecom en maakt het hen mogelijk om gepersonaliseerde mobiele ervaringen aan te bieden, gebaseerd op abonneeprofielen en apparaatfuncties.

Inmiddels zijn meer dan 450 miljoen mobiele apparaten voorzien van Flash en heeft Adobe wereldwijd partnerovereenkomsten met operators en producenten van mobiele apparaten gesloten. De mobiele oplossingen van Adobe zorgen voor intensieve belevingen bij een groot aantal handsets, mobiele apparaten, netwerken en besturingssystemen.

"Nasdaq's nieuwe mobiele concept-applicatie is ontzettend intuïtief en rijk aan beelden", aldus Claude Courbois, associate vice president Data Product Development bij Nasdaq Data Products. "De combinatie van een aansprekende gebruikersinterface en unieke Nasdaq-marktinformatie zorgt ervoor dat het senior management altijd op de hoogte is van de situatie van hun organisatie op de aandelenmarkt. Met Adobe Flash Home kunnen we een grote hoeveelheid informatie weergeven op een klein scherm en maken het zo aantrekkelijk en zinvol."

Naast Flash Home en Flash Cast biedt Adobe ook Adobe Flash® Lite(TM)-technologie, de succesvolle Adobe Flash Player runtime die speciaal ontworpen is voor mobiele apparaten en consumentenelektronica. Flash Lite 3 biedt ondersteuning voor Flash Player-compatibele video en is nu beschikbaar op tal van apparaten, inclusief de Nokia N95-serie, Sony Mylo 2 en de NTT DoCoMo 905i-serie. Gebruikers van mobiele apparaten kunnen ook volledige gebruiker interfaces ervaren in handsets die ontworpen zijn met gebruik van de Flash-technologie, zoals de LG KE850 Prada, de LG KG800 Chocolate of de Samsung D900.

Meer informatie is te vinden op www.adobe.com/mobile/news_reviews/events/mwc

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Een PDF van dit persbericht vindt u hier: http://www.adobe.com/nl/aboutadobe/pressroom/pr/feb2008/Flash_Home_Flas.pdf

Over Adobe Systems Incorporated
Adobe zorgt voor een revolutie in de manier waarop er in de wereld wordt omgegaan met ideeën en informatie, op elk moment, elke plaats en via elk medium. Ga voor meer informatie over Adobe naar www.adobe.nl, www.adobe.be of www.adobe.com .

###

© 2008 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe, the Adobe logo, Flash, Flash Cast and Flash Lite are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. Microsoft, Windows and Windows Mobile are either registered trademark of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.