Nominaties van start voor Commercieel en Key Account Manager 2007


Commerciële toppers in Nederland beginnen de spanning weer te voelen

WOERDEN, 20070827 -- Voor de 36e keer (sinds 1971) start de Sales Management Association (SMA) met het selectietraject dat op 13 en 14 februari 2008 tijdens Hét Sales Event leidt tot de winnaars van de titels `Commercieel Manager van het Jaar' en `Key Account Manager van het Jaar'. Zoals in de succesvolle voorgaande jaren zal Hét Sales Event een combinatie worden van een inhoudelijk evenement gericht op commerciële professionals en de eindstrijd van de verkiezing.

Geschikte kandidaten
Sales professionals kunnen genomineerd worden of zichzelf nomineren via www.salesevent.nl
De kandidaten worden getoetst op factoren als: commerciële prestatie, ervaring, creativiteit, presentatie, visie en bijdrage aan de doelen van de onderneming.

Selectietraject
Twee onafhankelijke, gerenommeerde selectiebureaus nodigen de kandidaten uit voor een korte presentatie en maken een shortlist. De kandidaten op deze lijst ontvangen een uitnodiging voor een selectie-interview. Eind november 2007 zijn de laatste 5 kandidaten per categorie bekend. Het hoogtepunt vormt dan de eigen presentatie voor een zaal vol sales professionals, redacteuren van vakbladen en natuurlijk de professionele jury.

Pure winst
Het doorlopen van dit traject levert de kandidaten pure winst op: zij ontvangen feedback van geslaagde sales deskundigen,coaching en training op het gebied van presentatietechniek. Naast waardevolle contacten met ambitieuze vakgenoten levert een succesvolle nominatie ook grote media aandacht op.

Hét Sales Event; 13 en 14 februari 2008
De finale van de verkiezingen is onderdeel van Hét Sales Event. Dit jaar is het thema `The Wallet, creating Value for your customers'. Dit event vormt dé jaarlijkse update op het gebied van Sales en Account Management en is ook toegankelijk voor niet SMA leden. Voor meer informatie zie www.salesevent.nl

SMA
De Sales Management Association stimuleert Best in Class Sales & Account Management door:
* Kennis ontwikkeling
* Uitwisseling van ervaring
* Opleiding

De doelgroep van de SMA zijn salesprofessionals in de volgende segmenten:
* Segment A: (Senior) Account Manager/ (Senior) Sales Representative
* Segment B: Sales Manager/Business Unit Manager/Key Account Manager
* Segment C: C-level/directie