Media alert

14 februari 2008

Executives kiezen BlackBerry als perfecte partner voor Valentijnsdag

~72% van de leidinggevenden geeft toe van hun BlackBerry te houden~

Uit een Cognos-onderzoek - onderdeel van IBM - onder senior managers blijkt dat "liefde voor hun BlackBerry" de toon zet tijdens Valentijnsdag.

42 procent van de executives geeft toe dat zij hun BlackBerry zo nu en dan checken tijdens een uitstapje met hun geliefde op 14 februari. 25 procent denkt wel in de verleiding te komen om stiekem hun BlackBerry te checken, maar probeert het niet te doen.

Senior managers werd gevraagd of zij van hun BlackBerry houden of een hekel hebben aan het apparaat. Zeven van de tien managers geeft toe van hun BlackBerry te houden. Zij leggen uit dat deze mobiele apparaten het mogelijk maken dat zij continu up-to-date zijn met belangrijke zakelijke informatie, zoals rapporten. 15 procent geeft aan niet zonder het apparaat te kunnen omdat zij onderweg sportuitslagen kunnen checken en online kunnen winkelen.

Helaas heeft ook deze relatie, net als de meeste relaties, zijn ups en downs. Een kwart van de senior managers zegt een hekel te hebben aan zijn BlackBerry. De helft van hen geeft als belangrijkste reden hiervoor dat zij gefrustreerd zijn omdat zij niet tijdig toegang krijgen tot de benodigde zakelijke informatie via hun mobiele apparaat. 38 procent van de ondervraagden geeft aan een hekel te hebben aan de BlackBerry, omdat zij zo nooit los kunnen komen van hun werk.

"Zakelijke beslissingen worden steeds sneller genomen. Executives vertrouwen op hun mobiele apparaten, zoals BlackBerry's, om hen continu in contact te houden met hun werk en kritische informatie, waardoor zij beter kunnen presteren," beaamd managing director Cognos B.V. Karel Kinders.

"Blackberry's zijn niet geliefd omdat ze gezien worden als statussymbool of als gadget. De content die je BlackBerry bevat kan het verschil maken tussen 'houden van' en een 'hekel hebben aan'. Het is niet vreemd, zo blijkt uit het onderzoek, dat wat de relatie ook is, de BlackBerry een belangrijke levenspartner is voor de drukke executive," concludeert Kinders.

(316 woorden)

Over Cognos, een IBM-bedrijf
Cognos, een IBM-bedrijf, is wereldwijd marktleider in oplossingen voor Business Intelligence en Performance Management. Het levert toonaangevende software en diensten voor Enterprise Planning en BI die bedrijven helpen hun financiële en operationele prestaties te plannen, te begrijpen en te beheren. Cognos werd in januari 2008 overgenomen door IBM.