Genomineerden Commercieel en Key Account Manager 2007 bekend


Spannende voorrondes komen tot een kwalitatieve top 5

WOERDEN, 20071123 -- Tijdens H?t Sales Event op 14 februari 2008 wordt opnieuw de verkiezing van de Commercieel Manager en Key Account Manager van het jaar gehouden. Inmiddels is de top 5 uit beide categorie?n na de eerste intensieve selectieronden vastgesteld, waarbij opvallend is dat dit jaar voor het eerst twee vrouwelijke kandidaten meestrijden om de laatste eer.

Kwalitatieve Selectie
H?t Sales Event is ??n van de grootste evenementen in Europa voor commerci?le professionals en wordt jaarlijks georganiseerd door de SMA (Sales Management Association). De professionele leiding van het selectieproces wordt gedaan door de wervingsbureaus Cobben & Van Tulder en AV Werving en Selectie. Zij selecteerden uit ruim 120 aanmeldingen ieder hun Top 5 van kandidaten voor de respectievelijke titels Commercieel Manager en Key Account Manager van het Jaar.

Genomineerden top 5
De namen van de genomineerden in de top 5 kunnen nu worden vrijgegeven. De kandidaten zijn sterke en verschillende persoonlijkheden met uiteenlopende activiteiten. E?n kenmerk hebben zij gemeen: zij zijn succesvol op het gebied van commercieel en key account management.

Bij de Commercieel Managers hebben Samir El Awadi, (Atos Origin Nederland),
Rick van Boekel (De Telefoongids), Bas Hoogland (Landal GreenParks), Hans Reuver (HCN) en Marcel Veeneman (Vredestein Banden) de laatste ronde kunnen bereiken.
De top 5 `Key Account Manager van het Jaar' bestaat uit Josee Blanken (Tempo-Team), Erik van Brunschot (NRG Benelux), Jan Hoogstra (Philips Nederland), Toke Reijs (Kema Quality) en Erik van Wermeskerken (De Lage Landen Translease)

Deze kandidaten bevinden zich in de laatste ronde van het selectietraject. Door middel van trainingen bereiden zij zich voor op de uiteindelijke verkiezing. Hiervoor moeten zij succesvol uit de laatste selectieronde te voorschijn komen. Dan worden de drie genomineerden voor de finale in beide categorie?n bekendgemaakt.

Finaleronde
De drie genomineerden voor de finale zullen tijdens H?t Sales Event zichzelf, hun bedrijf en hun salesresultaten presenteren. Een vakjury, bestaande uit prominenten uit het bedrijfsleven, beoordeelt deze presentaties. Tezamen met de keuze van de congresdeelnemers wordt bepaald wie de titel Commercieel Manager van het Jaar en Key Account Manager van het Jaar mogen overnemen van respectievelijk Gerrit Jan Bomhof van AD Media en Richard van de Coevering van Fortis Retail Banking.
Meer informatie over H?t Sales Event en de verkiezingen is te vinden op www.salesevent.nl


Sales Management Association
De Sales Management Association stimuleert Best in Class Sales & Account Management door:
o Peer to Peer networking
o Kennis ontwikkeling
o Uitwisseling van ervaring
o Fundamenteel Opleiden

De doelgroep van de SMA zijn salesprofessionals in de volgende segmenten:
* Segment A: (Senior) Account Manager/ (Senior) Sales Representative
* Segment B: Sales Manager/Business Unit Manager/Key Account Manager
* Segment C: C-level/directie

De SMA heeft als uitgangspunt een toonaangevende, professionele beroepsvereniging te zijn, waarbij kennisvergroting en uitwisseling van ervaringen de basis vormen. De SMA realiseert dit onder meer door het organiseren van nationale en regionale seminars, congressen en andere bijeenkomsten en door het stimuleren van educatie binnen het vakgebied. Voor meer informatie over de SMA: www.sma.nl